اسلام به شتافتن و پیشی گرفتن در امور خیریه تأکید دارد
کد خبر: 4083695
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
پیام الازهر به مناسبت روز جهانی امور خیریه:

اسلام به شتافتن و پیشی گرفتن در امور خیریه تأکید دارد

مرکز اسلامی الازهر مصر با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی امور خیریه، توصیه به انجام، شتافتن و پیشی گرفتن در این امور را از مبانی اسلام توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، الازهر با انتشار پیامی در پایگاه رسمی خود به مناسبت روز جهانی امور خیریه، بار دیگر بر آموزه‌های اسلام در توصیه به امور خیریه تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اسلام توصیه زیادی به انجام امور خیریه، نیکوکاری و حتی تعجیل در آن و پیشی گرفتن برای انجام این امور توصیه کرده است. در ادامه پیام آیاتی از قرآن کریم در زمینه توصیه امور خیریه پیشی گرفتن در این امور بر همدیگر ذکر شده است. از جمله مهم‌ترین این آیات شریفه شامل آیات «وَ أَعْلُوا الْمُحْسَنُونَ فَتَعْلَمُونَ» (حج: 77)، «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا» (المائدة: 48)، «أُولَئِكَ يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ»(المؤمنون: 61)، و آیه شریفه «وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَيْرَاتِ بِإِذْنِ خدایا.» (فاطر: 32) است.

در این پیام همچنین تأکید شده است: آموزه‌های دین مبین اسلام بر این نکته تأکید دارد که دایره امور خیریه تنها مختص انسان‌ها نیست و بر مبنای احادیث موجود به انجام امور خیریه در حق دیگر جانداران نیز توصیه‌ شده است.

الازهر در پایان از تمام مردم جهان خواست تا در انجام امور خیریه و تشویق به انجام آن از کاری دریغ نورزند و با تقویت روحیه همبستگی انسانی، به ساختن آینده‌ای بهتر برای همه انسان‌ها کمک کنند.

انتهای پیام
captcha