رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان استعفا داد
کد خبر: 4081456
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان استعفا داد

احمد الریسونی، عالم مراکشی از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان به دلیل جنجال‌های پیش‌آمده در پی اظهارات اخیرش درباره کشورهای آفریقایی استعفا داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، در بیانیه منتشره از سوی احمد الریسونی که نسخه‌ای از آن در اختیار آناتولی قرار گرفت، آمده است: من با پایبندی به موضع‌گیری‌ها و دیدگاه‌های ثابت و محکمی که دارم و با توجه به اصرارم در زمینه آزادی بیان و بدون قید و شرط و اعمال فشار، استعفایم را اعلام می‌کنم.

وی پس از اظهاراتی که منجر به جنجال گسترده در مراکش، الجزایر و موریتانیا شد، از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان استعفا داد.

الریسونی در اظهاراتش گفته بود که صحرای غربی و موریتانیا متعلق به مراکش بوده و مسئله صحرا و موریتانیا ساخته استعمار است.

وی بر آمادگی ملت، علما و وعاظ در مراکش برای جهاد با مال و جان و گسیل میلیون‌ها نفر به تندوف الجزائر(ایالت هم مرز با مراکش) تأکید کرد و موجودیت کشور موریتانی را هم زیر سؤال برده بود.

علمای الجزائر می‌گویند که این اظهارات الریسونی لغرش اشتباهی از سوی یکی از علمای مسلمانان است که می‌بایست به موازین شرعی و ارزش‌های اسلامی احترام گذارد، نه اینکه تحت عنوان جهاد با مال و جان به فتنه و درگیری بین مسلمانان دعوت کند.

احمد الریسونی ۶۹ ساله، روحانی سرشناس مراکشی در آبان ماه ۱۳۹۷ شمسی به عنوان رئیس جدید اتحادیه جهانی علمای مسلمان که مقر آن در دوحه قطر است، انتخاب و جانشین یوسف القرضاوی، روحانی سرشناس و ۹۲ ساله مصری شد که از بدو تأسیس اتحادیه در سال ۲۰۰۴ در قطر تاکنون ریاست آن را بر عهده داشت.

انتهای پیام
captcha