واکنش حماس و جهاد اسلامی به ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی
کد خبر: 4081474
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

واکنش حماس و جهاد اسلامی به ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

حماس و جهاد اسلامی نسبت به ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی از طرف باب‌الاسباط برای نخستین بار پس از سال 1967 واکنش نشان دادند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پس از سال ۱۹۶۷ به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه دادند تا از طرف «باب‌الاسباط» به مسجدالاقصی یورش ببرند و به انجام مناسک خود در آن بپردازند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها، گفت: اجازه مقامات اشغالگر به شهرک‌نشینان برای یورش به مسجدالاقصی از باب‌الأسباط که برای اولین بار از زمان جنگ 1967 انجام شده، تشدید تنش بسیار خطرناکی است و پیامدهای کامل این اقدام برای اشغالگران اسرائیلی است.

سخنگوی حماس افزود: تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی با تجاوزات مکرر و اقدامات تحریک‌آمیز برای هتک حرمت آن صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: ادامه سیاست‌های استکباری اسرائیل تحریک بسیار خطرناکی برای ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها است و از این رو مردم ما نسبت به این اقدامات بی توجه نبوده و پاسخ مناسبی به آن خواهند داد.

حازم قاسم از مردم فلسطین به ویژه ساکنان قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی 1948 خواست تا حضور خود را در مسجدالاقصی تشدید و از اجرای نقشه‌های اشغالگران جلوگیری کنند.

در همین رابطه طارق عزالدین، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی گفت: تداوم یورش نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی پیامدهای خطرناک و بی‌سابقه‌ای را به همراه دارد و امروز برای اولین بار یورش آن‌ها به این مسجد را از سمت باب‌الأسباط شاهد بودیم.  

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: تلاش‌های مذبوحانه اشغالگران برای ایجاد معادله تقسیم مکانی ـ زمانی مسجدالاقصی در مقابل استواری مردم ما موفق نخواهد بود.

وی همچنین بیان کرد که این طرح‌های صهیونیستی مستلزم بسیج و حرکت در سطوح رسمی و مردمی و موضع جدی عربی و اسلامی برای دفاع از قدس و مسجد مبارک الاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و مکان معراج پیامبر (ص) است.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی از فلسطینیان خواست برای دفع تلاش‌های شهرک‌نشینان و خنثی‌کردن پروژه‌های اشغالگران، حضور فعال‌تری در مسجدالاقصی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha