بیانیه حماس در سالگرد بیرون‌راندن صهیونیست‌ها از غزه
کد خبر: 4085074
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

بیانیه حماس در سالگرد بیرون‌راندن صهیونیست‌ها از غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفدهمین سالروز بیرون‌راندن اشغالگران صهیونیست از غزه تأکید کرد که مسیر مقاومت و مبارزات ملت فلسطین در سراسر این سرزمین تا تحقق تمامی اهداف آن با طرحی ثابت و ایمان راسخ به مشروعیت این مبارزات و عدالت قضیه فلسطین ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ این جنبش امروز دوشنبه در 17امین سالروز بیرون راندن اشغالگران اسرائیلی از نوار غزه تصریح کرد که محاصره ظالمانه باریکه غزه از طریق حملات، بستن گذرگاه‌ها و ممانعت از ورود دارو و مواد غذایی به این باریکه که بیش از 15 سال است، ادامه دارد و موجب قربانی‌شدن شمار زیادی از فلسطینیان و وخامت اوضاع بهداشتی و اقتصادی و ایجاد بحران‌های زیادی در این منطقه شده، جنایتی ضدبشری و لگه ننگی بر پیشانی تمامی کسانی است که در برابر این وضعیت سکوت کردند.

حماس تأکید کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر ادامه محاصره غزه و نتایج خطرناک و فاجعه بار آن سکوت نخواهد کرد و مسیر مقاومت و مبارزات ملت فلسطین ادامه دارد تا در نهایت فلسطینیان حقوق خود را پس گرفته و اشغالگران را از سرزمین و مقدسات فلسطین بیرون برانند.

این جنبش اعلام کرد که ما نیز همراه با عموم فلسطینیان این سالروز مبارک را که طی آن ملت و مقاومت قهرمان فلسطین این دستاورد تاریخی را کسب کردند، جشن می‌گیریم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که بیرون‌راندن اشغالگران از غزه به یاری خداوند نقطه تحولی مهم در مسیر ملت فلسطین به سمت آزادسازی کامل این سرزمین خواهد بود.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ در ادامه این بیانیه آمده است که توسعه شهرک‌سازی، اشغالگری و یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی جنایاتی است که هرگز موجب تحریف حقایق نخواهد شد و ملت فلسطین و تمامی گروه‌ها و جریان‌های آن به مبارزه تا آزادسازی این سرزمین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف ادامه می‌دهند.

حماس تلاش‌های مبذول شده از سوی کشورها، دولت‌ها و نهادهای مختلف در حمایت از اجرای پروژه‌های انسان‌دوستانه در نوار غزه و کاهش آثار و پیامدهای محاصره این باریکه را ستود و خواستار یکپارچه‌سازی تلاش‌ها در عرصه‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی به منظور بازسازی ویرانی‌های حاصل از حملات دشمن صهیونیستی به غزه و لغو فوری محاصره ظالمانه این باریکه شد.

انتهای پیام
captcha