نشست بین‌المللی مالی اسلامی 2022 در کوالالامپور برگزار می‌شود
کد خبر: 4081877
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

نشست بین‌المللی مالی اسلامی 2022 در کوالالامپور برگزار می‌شود

نشست بین‌المللی مالی اسلامی (GIFF2022) با سخنرانی جمعی از کارشناسان مسائل مالی و بانکداری اسلامی، مهرماه در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از زاویه، انجمن بانکداری و مؤسسات  مالی اسلامی مالزی (AIIBIM) با مشارکت بانک مرکزی مالزی میزبان این رویداد خواهد بود.

این نشست در 5-6 اکتبر 2022 (13-14 مهرماه) برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن تأمین مالی مبتنی بر ارزش، تقویت نقش مؤسسات مالی اسلامی همراه با توجه به ملاحظات اجتماعی، اخلاقی و زیست‌محیطی برای تضمین خلق ارزش پایدار است.

این نشست دوسالانه‌ که برای اولین بار در سال 2007 شکل گرفت، با موضوع «فرصت‌ها را دریابید»، بهترین متخصصان، رهبران و مبتکران این صنعت را برای بررسی مسائل، فرصت‌ها و الزامات مورد نیاز به منئور تقویت رهبری جهانی مالی اسلامی گرد هم می‌آورد.

جمعی از کارشناسان بین‌المللی و مالزیایی در این نشست به بررسی آخرین تحولات حوزه مالی اسلامی خواهند پرداخت. سخنرانان در مورد نقش مالی اسلامی در پیشبرد دیجیتالی شدن، پایداری، فراگیری و جنبه‌های اجتماعی آن بحث خواهند کرد.

«ارز دیجیتال، پایداری و فناوری»، «جمع‌آوری زکات، صدقه و وقف»، «رهبران زن در امور مالی اسلامی» و همچنین فرصت‌های نوظهور سرمایه گذاری حلال از موضوعات این نشست است. 

ارسلان احمد، رئیس GIFF2022، گفت: چالش‌های ناشی از همه‌گیری در چند سال گذشته تغییرات گسترده‌ای را ایجاد کرده است. این امر از طریق افزایش قدرت مصرف محصولات و خدمات اسلامی مشاهده می‌شود که چشم‌انداز مصرف‌کننده جهانی را دگرگون کرده است.

وی افزود: اقتصاد اسلامی اکنون بخش مهمی از سیاست‌های توسعه ملی در بسیاری از کشورها است. علاوه بر این، همه گیری کرونا، دیجیتالی شدن را برای ارتقای امور مالی تسریع کرده است.

این تغییرات کلیدی، همراه با رشد سریع امور مالی اسلامی، نشان می‌دهد که جامعه اسلامی دارای نفوذ و پتانسیل گسترده‌ای برای رهبری و ایجاد جهانی متعادل‌تر، با اولویت فراگیری و پایداری است.

انتهای پیام
captcha