پیش‌بینی رشد سریع فین‌تک اسلامی در سال‌های آینده
کد خبر: 4081254
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

پیش‌بینی رشد سریع فین‌تک اسلامی در سال‌های آینده

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که فین‌تک اسلامی با سرعت در حال پیشرفت بوده و در سال‌های آینده برای رشد سریع آماده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل ازp2pfinancenews، گزارش جهانی فین‌تک اسلامی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که ارزش بازار جهانی این بخش، ۷۹ میلیارد دلار ( معادل۶۶.۶۶ میلیارد پوند) در سال ۲۰۲۱ بود که ۰.۸ درصد از کل بازار جهانی فین‌تک را تشکیل داده است.

این گزارش  که توسط دو مؤسسه Dinar Standard و Elipses تهیه شده است، پیش بینی می‌کند که اندازه بازار فین تک اسلامی تا سال 2026 به 179 میلیارد دلار برسد. اندازه بازار، میزان جذابیت و پتانسیل موفقیت یک کسب و کار را نشان می‌دهد.

پلتفرم وام‌دهی همتا به همتای کاردوس (Qardus) اعلام کرد که بازار فین‌تک اسلامی با سرعت در حال پیشرفت است و فرصتی روشن برای بازکردن بیشتر جای خود در دنیای مالی جهانی دارد.

علی اسماعیل، نماینده کاردوس گفت: با تحولات اجتماعی ـ اقتصادی و تغییرات ژئوپلیتیکی ناشی از همه‌گیری جهانی کووید-19 و جنگ جاری در اوکراین، فین‌تک اسلامی در حال حاضر این شانس را دارد که نه‌تنها به یک نیروی متحول‌کننده و تغییردهنده معادلات در امور مالی جهانی تبدیل شود، بلکه محرکی تأثیرگذار در شمول مالی جهانی خواهد بود.

وی افزود: اگر فین‌تک اسلامی همان مسیر رشد سریعی را که مدت‌ها در آن طی کرده است ادامه دهد، بدون شک این بخش به عنوان یک گزینه منطبق با شریعت برای طیف وسیعی از استارت‌آپ‌های نوآور و غول‌های فین‌تک ظاهر خواهد شد. 

گزارش جهانی فین‌تک اسلامی در سال 2022 همچنین نشان داد که 75 درصد از جوانان مسلمان از بانک‌های خود می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهند که «برای دنیا مفید باشد»؛ 62 درصد با اعطای وام بانکی به شرکت‌های دخانیات و 69 درصد با پرداخت وام به مؤسسات قمار مخالف هستند. همچنین 74 درصد از جوانان مسلمان گفتند مهم است که بتوانند از طریق یک اپلیکیشن موبایل به خدمات بانک خود دسترسی داشته باشند.

فین‌تک اسلامی هر فناوری مالی را که براساس اصول شریعت ساخته شده است، شامل می‌شود که دریافت سود از بدهی، پرداخت بهره و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مرتبط با الکل، تنباکو و قمار را ممنوع می‌کند.

انتهای پیام
captcha