اعلام فعالیت دارالقرآن چهاردانگه
کد خبر: 4082164
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

اعلام فعالیت دارالقرآن چهاردانگه

حدود دو ماه است که مدیریت دارالقرآن شهر چهاردانگه به پیشنهاد امام‌جمعه شهر به دفتر امام‌جمعه چهاردانگه واگذار شده است و در این مدت شاهد افزوده شدن دوره‌های آموزشی ویژه‌ای در این دارالقرآن بوده‌ایم.

دارالقران چهاردانگهبه گزارش ایکنا، حدود دو ماه است که مدیریت اجرایی و آموزشی دارالقرآن شهر چهاردانگه طبق پیشنهاد امام‌جمعه، تصویب شورای شهر و تأیید فرمانداری اسلامشهر به دفتر امام جمعه چهاردانگه واگذار شده است.

برگزاری دوره‌های تربیت حافظان قرآن، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های افزایش مهارت زندگی فردی و اجتماعی شهروندان براساس آموزه‌های قرآنی از جمله مأموریت‌های این دارالقرآن است.

اسلام بی‌غم، مدیر دارالقرآن شهرستان چهاردانگه در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: از دیگر مأموریت‌های محوله به مسئول این دارالقرآن، می‌توان به تلاش برای کشف استعدادهای قرآنی شهر و استفاده از نخبگان قرآنی برای پیشرفت‌ فعالیت‌ها، برپایی محافل و گردهمایی‌های قرآنی با حضور کارشناسان این عرصه و برنامه‌ریزی جهت مشارکت و اجرای مسابقه بین عموم شهروندان اشاره کرد.

مأموریت دارالقران شهر چهاردانگه

وی ادامه داد: در پی تغییرات و واگذاری اخیر، تعداد قرآن‌آموزان به 360 نفر رسیده است. در حال حاضر دوره‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآن ویژه بانوان و آقایان چون روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تجوید، فنون قرائت و صوت و لحن برگزار می‌شود. در ایام تابستان در کنار فعالیت‌های قرآنی، دوره‌های هنری و فرهنگی چون آموزش خوشنویسی و خط نسخ و ثلث، فرشبافی، نقاشی و ... نیز برپا شد. 

بی‌غم اظهار کرد: فعالیت مهد دارالقرآن ویژه گروه سنی 4 تا 6 سال انجام می‌شود و در حال حاضر حدود 180 خردسال در مجموعه پذیرش شده‌اند که آشنایی با قصص انبیا و معصومین، شعر، واحد کار آشنایی با فصول و شغل‌ها، حفظ احادیث و آیات موضوعی قرآن و... از جمله سرفصل‌های دوره آموزشی این مقطع است.

انتهای پیام
captcha