تخريب مدرسه مسلمانان در يکی از ايالت‌های هند
کد خبر: 4082452
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

تخريب مدرسه مسلمانان در يکی از ايالت‌های هند

مقامات ايالت آسام هند یک مدرسه مسلمانان را تخریب و 37 نفر از جمله مدیر مدرسه و معلمان را دستگیر کردند.

به گزارش ايکنا به نقل از بالبلدی، مقامات ایالت آسام هند پس از دستگیری ۳۷ نفر از جمله مدیر مدرسه و معلمان به اتهام ارتباط این مدرسه با سازمان‌های افراطی، مدرسه مرکز معارف قرآن را تخریب کردند.

به گزارش ایندین اکسپرس، این مدرسه سومین مدرسه‌ای است که پس از دستگیری‌ها توسط دولت آسام تخریب می‌شود.

مسئولان اين منطقه در گفتگو با رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این مدرسه از نظر ساختاری ضعیف و برای حضور انسان ناامن است، زیرا ساختمان‌های آن بر اساس اصول فنی ساخته نشده است.

شاهدان عینی از منطقه نیز گفتند که پلیس برای یافتن یک فرد بازداشت شده مرتبط با گروه‌های اسلامی در مدرسه جستجو کرد و سپس روند تخریب آغاز شد.

المعارف القرآنية سومین مدرسه اسلامی است که توسط دولت هند در ايالت آسام تخریب شد. در اوايل ماه اوت مدرسه دیگری هم در منطقه موریگان تخریب شد و مفتی آن با ادعای ارتباط با گروه «انصاراسلام» در بنگلادش دستگير شد.

یک سال پیش، کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیپی از تیراندازی پلیس هند به یک مسلمان از فاصله نزدیک در ایالت آسام به اشتراک گذاشتند. ویدئو نشان می‌داد که آنها به لگدزدن و ضربات چوب به مرد در حالی که روی زمین افتاده بود ادامه می‌دهند. اين صحنه خشم اعراب و مسلمانان را برانگیخت و  به دنبال آن کمپینی برای تحریم محصولات هندی راه اندازی شد.

گزارش‌ها در آن زمان حاکی از آن بود که مقامات هند هزاران مسلمان را از این ایالت اخراج کرده و خانه‌های آنها را به بهانه اینکه در زمین‌های دولتی ساخته شده‌اند، تخریب کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha