ده‌ها مسجد انگلیس از غیرمسلمانان پذیرایی می‌کنند
کد خبر: 4082578
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

ده‌ها مسجد انگلیس از غیرمسلمانان پذیرایی می‌کنند

ده‌ها مسجد در سراسر بریتانیا هفته آینده با باز کردن درهای خود بر روی غیرمسلمانان، ضمن برگزاری برنامه‌های متنوع آنها را با دین اسلام آشنا می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شورای مسلمانان بریتانیا، پس از دو سال محدودیت‌های کووید-۱۹، بیش از 250 مسجد در سراسر بریتانیا بالاخره این هفته درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کنند و با دعوت از مردم برای بازدید از مساجد به آنها کمک می‌کنند تا با دین اسلام بیشتر آشنا شوند.

شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای نوشت: روز «از مسجد من دیدن کنید» یک ابتکار ملی است که از سوی این شورا راه‌اندازی شده است و بیش از 250 مسجد در سراسر بریتانیا را تشویق می‌کند تا درهای خود را برای پذیرایی از همسایگان خود از همه ادیان باز و به ایجاد پل دوستی در میان جوامع کمک کنند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که درهای مساجد در بریتانیا سالهاست بر روی همگان باز است رویداد «از مسجد من دیدن کنید» به مساجد این امکان را می‌دهد تا بخشی از یک برنامه سراسری باشند که در آن مساجد در سراسر انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌توانند درهای خود را با هم در یک روز باز کنند. 

رویداد سالانه «از مسجد من دیدن کنید» تقریباً طی دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به صورت مجازی برگزار شد.

مساجد در بریتانیا چندین دهه است که روزهای باز را برای جوامع محلی خود برگزار می کنند.

ابتکار ملی، #VisitMy Mosque برای اولین بار در فوریه 2015 با مشارکت حدود 20 مسجد شکل گرفت.

این طرح که تحت نظارت شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) برگزار شد، در سال گذشته به بیش از 250 مسجد افزایش یافت. در حال حاضر، نمایندگان مجلس و دیگر سیاستمداران ارشد از جمله نخست‌وزیر، شهردار لندن و برخی سیاستمداران دیگر نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

این ابتکار ملی در 3 تا 4 سپتامبر (12-13شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha