حمایت مسلمانان برادفورد از نیازمندان در ایام کریسمس
کد خبر: 4106869
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

حمایت مسلمانان برادفورد از نیازمندان در ایام کریسمس

رهبران دینی در برادفورد جامعه مسلمان منطقه را تشویق می‌کنند تا تمام تلاش خود را برای حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه به‌ویژه در ایام کریسمس انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از Telegraph and Argus، علاوه بر رهبران دینی، خیریه‌ای با عنوان مشارکت داوطلبان بین ادیانی (Volunteering Interfaith Partnership) موسوم به VIP نیز به مردم تعهد داده که به نیازمندان و افرادی که بحران هزینه‌های زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده است کمک کند.

حافظ امتیاز موسی، از مسجد راشدین در هیتون، گفت: هر یک از ما، با هر دینی که داشته باشیم و حتی اگر اعتقادی به دینی نداشته باشیم در مقطعی از زندگی خود دچار نوعی سختی خواهیم شد. به همین دلیل کمک به کسانی که در سختی هستند و انجام کارهای خیر بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: این کریسمس، ما باید از خانواده‌هایی که محرومیت جدی دارند حمایت و اسلام واقعی را ارائه کنیم که تماماً صلح‌جو و مهربان است. بر اساس تعالیم پیامبر اکرم(ص)، کمک به نیازمندان، اطعام گرسنگان و کمک به دردمندان در آیین اسلام از بیشترین ثواب دنیوی و اخروی برخوردار است.

جاوید بشیر، بنیانگذار VIP گفت که باید اقدامات بیشتری انجام و اطمینان حاصل شود که نگرانی‌های مالی کریسمس را برای خانواده‌های برادفورد خراب نمی‌کند. فصل جشن می‌تواند زمان گرانی باشد. بحران هزینه زندگی تأثیر زیادی بر مردم دارد. خانواده‌ها به بانک‌های مواد غذایی متکی و برای گرم کردن خانه‌های خود با مشکل مواجه هستند.

بشیر تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که از هر 10 بریتانیایی 6 نفر نگران کریسمس امسال است، بنابراین VIP تعهد می‌دهد که جوامع مذهبی همیشه در کنار نیازمندان هستند.

بشیر مساجد را تشویق کرد تا درهای خود را در 25 دسامبر (روز کریسمس) باز و غذا و فضایی گرم برای افرادی که بار عمده این بحران را تحمل می‌کنند، ارائه دهند.

محمد حبیب، داوطلب 15 ساله این سازمان هم گفت: به عنوان یک مسلمان، کریسمس را جشن نمی‌گیرم، اما همچنان از لبخندی که به خاطر کمک به دیگران برایم به ارمغان می‌آورد،  لذت می‌برم. از 12 سالگی در VIP داوطلب شده‌ام. این رضایت زیادی به من می‌دهد. با بزرگتر شدن، دیدگاه خود را نسبت به جوامع مختلف گسترش داده‌ام. فکر می‌کنم این در ذات من است که به فقرا و نیازمندان کمک کنم.

انتهای پیام
captcha