سوء استفاده از بالیوود علیه مسلمانان
کد خبر: 4082973
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

سوء استفاده از بالیوود علیه مسلمانان

تندروهای هندی از رسانه‌ها و صنعت فلیم‌سازی این کشور در جهت توجیه اقدامات خشن خود علیه مسلمانان این کشور بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، سایت آمریکایی گلوبال ویلیج اسپایس گزارشی را منتشر کرد که در آن از افراط‌گرایان مذهبی و ملی‌گرایان افراطی در هند سخن گفته شده است؛ کسانی که از رسانه‌ها به عنوان ابزار تبلیغاتی برای توجیه خشونت‌های غیرقابل توجیه خود علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌های هند استفاده می‌کنند.

این وب‌سایت در گزارش خود آورده است: هند به خاطر تولید اخبار کذب و تولیدات تلویزیونی جعلی شناخته می‌شود و در گذشته، هند، فیلم‌های متعددی درباره درگیری در کشمیر تولید کرده است.

اکنون نخست وزیر نارندرا مودی از رسانه‌ها و صنعت فیلم به عنوان بخشی از مکانیسم‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند تا اقلیت‌های مسلمان را منفور و فاسد نشان دهد. فهرست بلندبالایی از فیلم‌های بالیوودی وجود دارد که کاملاً بر اساس روایت‌های ضد اسلامی و ضد مسیحی ساخته شده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: آخرین اثری که در این زمینه ساخته شده، فیلم «پرونده‌های کشمیر» است. این فیلم، تلاش‌های دهلی نو برای بازنویسی تاریخ کشمیر را بر اساس دروغ و فریب نشان می‌دهد تا توجیهی برای اقدامات وحشیانه خود علیه مسلمانان کشمیر ارائه کند. در این فیلم مسلمانان به عنوان کسانی که هندوها را از کمشیر اخراج کرده‌اند، به تصویر کشیده می‌شوند.

در این گزارش تأکید شده است: فیلم‌های مدرن هندی، مانند «پرونده‌های کشمیر»، «پادماوات» و «ملکه جانسی»، به تاریخ، سیاست و مذهب و یا ترکیبی از این موضوعات با هم می‌پردازند و ادعا می‌کنند که براساس «رویدادهای تاریخی» ساخته شده‌اند. اگرچه در بیشتر موارد حقایق دستکاری شده و یا با داستان آمیخته می‌شوند.

هدف از تولید چنین فلیم‌هایی، شستشوی مغزی بینندگان و متقاعد کردن اکثریت آن‌ها نسبت به اینکه، آن‌ها قربانی اقلیت هستند.

انتهای پیام
captcha