هشدار مفتی قدس درباره اقدامات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی
کد خبر: 4083765
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

هشدار مفتی قدس درباره اقدامات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی

مفتی اعظم قدس اقدامات تحریک‌آمیز اخیر تندروهای صهیونیست در مسجدالاقصی را محکوم کرد و بر اسلامی بودن و اسلامی ماندن این مکان مقدس تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الغد، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس و فلسطین، اقدام «یهودا گلیک» از صهیونیست‌های افراط‌گرا در دمیدن در شیپور در مسجدالاقصی و انتشار این خبر در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی و نیز اقدام یکی دیگر از افراط‌گرایان در یورش به مسجدالاقصی و انجام مراسم تلمودی با پوشش توراتی را محکوم کرد.

شیخ محمد حسین در گفت‌وگویی مطبوعاتی پیرامون این موضوع گفت: این تخلفات، جدی و غیرمسئولانه است و منطقه و کل جهان را به سمت درگیری مذهبی سوق می‌دهد.

وی تأکید کرد: مسجدالاقصی، اسلامی است و علی رغم تلاش‌هایی که از سوی دشمنان کینه‌توزش می‌شود، همچنان اسلامی باقی خواهد ماند.

مفتی قدس از جامعه بین‌المللی، حکومت‌ها، دولت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها خواست برای توقف این حملات علیه مقدسات مسلمانان و جلوگیری از تداوم تجاوزات مقامات اسرائیلی در قدس مداخله کنند.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، نیز در سخنانی ضمن محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در جنین، این شهر را به دلیل پایداری، مقاومت و حمایت از مسجدالاقصی تحسین کرد.

وی تصریح کرد: جنین از دژهای استواری است که عالمان و مردانی درستکار از آن بیرون آمدند.

وی با اشاره به بی‌توجهی جامعه بین‌الملل به مسائل فلسطین، گفت: اکنون مردم جنین به تنهایی با تهاجمات اشغالگران روبرو هستند؛ این درحالی است که همه سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha