خشم فلسطینیان از حمله به کلیسا و شلیک آتش به غزه
کد خبر: 4062830
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تحولات سرزمین‌های اشغالی/

خشم فلسطینیان از حمله به کلیسا و شلیک آتش به غزه

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کلیسای قدس اشغالی، بازداشت دو صیاد فلسطینی در آب‌های غزه، ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و هشدار مفتی قدس درباره تجاوز نظام مند صهیونیست‌ها از جمله تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

خشم فلسطینیان از حمله به کلیسا تا شلیک آتش به غزهبه گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کلیسای روح القدس و باغ یونانی کلیسای ارتدوکس یونان در قدس اشغالی با واکنش خشمگینانه فلسطینیان روبرو شده است.

کمیته عالی ریاستی امور کلیساها در فلسطین با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: ما حملات مکرر شهرک‌نشینان به کلیسا و تخریب اموال آن و همچنین نبش قبور اموات و ریختن زباله در باغ کلیسا و تهدیدهای مکرر علیه نگهبانان آنجا را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: این حملات در راستای تداوم خط مشی اسرائیل در هجمه به کلیساها در قدس اشغالی برای تسلط بر املاک آن است.

این کمیته تأکید کرد که حمله به اماکن دینی اسلامی و مسیحی به صورت سیستماتیک و سازماندهی شده انجام شده است که به وضوح در تهاجمات روزانه افراطیون به مسجد مبارک الاقصی آشکار می‌شود وهدف آنها رسیدن به رویای خود در تسلط بر شهر مقدس و خالی کردن آن از ساکنان اصلی مسجد است.

حماس نیز به نوبه خود حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کلیسا و تهدید آنها به قتل نگهبانان را تحت حمایت و همدستی پلیس رژیم وحشی اشغالگر محکوم کرد.

این جنبش گفت: این حرکت وحشیانه بیانگر رویکرد و روح نفرت اشغالگران علیه مذاهب و مقدسات اسلامی و مسیحی ماست که نیازمند محکومیت این جنایت شنیع از سوی همه طرف‌های بین المللی است و مردم فلسطین با وحدت ملی از مقدسات و آزادی بیان و عقیده دفاع می‌کند.

بازداشت 2 صیاد فلسطینی و شلیک آتش به غزه

نظامیان رژیم اشغالگر صبح امروز دو صیاد فلسطینی را که برای کسب روزی با قایق کوچک خود به دریای شمال نوار غزه رفته بودند بازداشت و قایقشان را توقیف کردند.

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر از پایگاه نظامی «کیسوفیم» در مرز غزه به سمت زمین‌های کشاورزی در شرق شهرک القراره در شرق خان یونس آتش گشودند.

نظامیان صهیونیست روزانه به کشاورزان فلسطینی در مناطق مرزی غزه حمله و از رسیدن آنها به زمین‌هایشان جلوگیری می‌کنند.

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز نیز با پشتیبانی نظامیان این رژیم وارد مسجد الاقصی شده و در آنجا مشغول انجام آداب تلمودی شدند.

مفتی قدس: سکوت جهانی در برابر افراط‌گرایی اسرائیل خطرناک است

شیخ محمد حسین، مفتی قدس درباره سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به افراط‌گرایی دینی نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست در حق فلسطینیان و مقدسات آنها هشدار داد.

او طی نطقی در کنفرانس مرکز صلح وابسته به دار الافتاء مصر گفت: این افراط‌گرایی بین مسلمان و مسیحی فرقی نمی‌گذارد و بلای روزگار است. مفتی قدس خواهان مقابله با این نوع افراط گرایی یهودی و خطرات آن شد.

مفتی قدس با تأکید بر ضرورت حفاظت از مقدسات مسلمانان در برابر نابودی، تخریب و هتک حرمت‌ها، گفت: امیدواریم که قدس آزاد شده و همه مسلمانان بتوانند در مسجدالاقصی نماز بخوانند.

انتهای پیام
captcha