اربعین فرصت وحدت شیعه و سنی است
کد خبر: 4084006
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

اربعین فرصت وحدت شیعه و سنی است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، گفت: اربعین فرصتی برای وحدت بین شیعه و سنی است و باید از آن استفاده کنیم.

پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، ابوالحسن کبیری، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین، در نشست سازمان‌دهی مراسم و شئون مذهبی که چهارشنبه ۱۶ شهریور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر ملتی با رویداد تاریخی خاصی شناخته می‌شود چنانچه رویداد تاریخی ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین مختص به کشور ماست اما بزرگ‌ترین رویداد و بزنگاه تاریخی که بسیار سرنوشت‌ساز بوده عاشورا و اربعین حسینی است.

وی افزود: خون امام حسین (ع) زمینه‌ساز حرکت بزرگ جهانی اربعین بود؛ چنانچه این حرکت در سال‌های ۹۵ و ۹۶ با جمعیت ۱۷ الی ۲۲ میلیون نفر اتفاقی را رقم زد که حتی رسانه‌های خارجی نیز امکان کتمان این عظمت را نداشتند.

این مسئول تأکید کرد: حضور مردم از تمام کشورها درواقع عظمت این رویداد بزرگ را منتقل می‌کند که درواقع در نمونه جهانی خود بی‌مانند است زیرا در هیچ جای دنیا گردهمایی این‌چنینی وجود ندارد.

وی بیان کرد: علت تأخیر تصمیم‌گیری در حوزه برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در استان و شهرستان‌ها این بود که بنای به بزرگ‌نمایی این موضوع و جایگزینی این موضوع با اربعین را نداشتیم و تأکید ما حضور حداکثری مردم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین عراق بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ما در شهرستان‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به نیت پیاده‌روی از منزل خارج شوند و با قرائت زیارت اربعین، توسل به حضرت اتفاق بیفتد از طرف دیگر برگزاری این برنامه‌ها باید سبب شود تا این فرهنگ به‌خوبی در ذهن جوانان و نوجوانان شکل بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه ما باید با کارآمد نشان دادن دین امیدآفرینی کنیم، گفت: مسئله‌ای که امروز دشمن در پی آن است مسئله تفرقه بین شیعه و سنی است و باید از این فرصت به عنوان بستر وحدت استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: مسائل ریز برگزاری مراسم اربعین باید توسط فرمانداران شهرستان بررسی شود و نیازهایی همچون سیستم صوتی و سایر موارد نیز باید توسط فرماندار شهرستان پیگیری شود.

کبیری بیان کرد: برای مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین بهتر است تنها یک مسیر برای زائرین از میدان میرعماد تا امام‌زاده حسین (ع) پیش‌بینی شود و مسائل امنیتی، تجهیزات و امکانات برای برگزاری این مراسم باید به‌خوبی تهیه شود و هلال‌احمر نیز در این میان حضور فعال داشته و برنامه مجزای خود را برای شرکت در این مراسم کنسل کند.

انتهای پیام
captcha