ورود اتوبوس‌های ایرانی به عراق برای جابه‌جایی زائران
کد خبر: 4084362
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

ورود اتوبوس‌های ایرانی به عراق برای جابه‌جایی زائران

پس از سفر وزیر کشور به عراق و تفاهم با مسئولان این کشور، اجازه ورود اتوبوس‌های ایرانی به داخل خاک عراق برای حمل و نقل زائران ایرانی به شهرهای مرزی انجام شده است اما مسئولان همچنان از مردم درخواست کرده‌اند که به سوی مرزها حرکت نکنند.

ورود اتوبوس‌های ایرانی به عراق برای جابه‌جایی زائران

به گزارش ایکنا، پس از بروز مشکلات متعدد در انتقال زائران از مرزهای عراق به سمت شهرهای مذهبی این کشور و نبود امکانات لازم در طرف عراقی برای انجام این حمل و نقل، احمد وحیدی، وزیر کشور طی سفری به عراق با مسئولان این کشور دیدار و تفاهم‌های لازم برای ورود اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق برای انتقال زائران ایرانی از مرزها به شهرهای مذهبی این کشور صورت گرفت.

در پی این تفاهم، سرلشگر مهدی الفکیکی، مشاور وزیر کشور و رئیس کمیته اربعین عراق اعلام کرد: به دلیل ازدحام زوار و کمبود امکانات داخلی، اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند برای انتقال زوار از مرز‌ها تا محدوده برخی شهر‌های عراق وارد عمل شوند.این اتوبوس‌ها می‌توانند از مرز شلمچه تا بصره، از مرز چذابه تا منطقه المرشح از مرز مهران تا کوت و از مرز خسروی تا منطقه جدیده الشط در استان دیاله تردد کنند.

مشاور وزیر کشور عراق همچنین اعلام کرد: با ارگان‌های مختلف عراقی در این‌باره هماهنگ شده و وزارت کشور عراق پیگیر هرگونه مشکل حمل و نقل زوار خواهد بود.

در پی این توافقات، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان اعلام کرد: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زئران اربعین در عراق آماده شده است اما زائران فعلا به پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه مراجعه نکنند تا توازن بین خروج زائران از ایران و ورود زائران به خاک عراق ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha