برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز
کد خبر: 4084570
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از برگزاری هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در تبریز طی هفته دوم مهر ماه امسال خبر داد.

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، امروز، 19 شهریورماه، در نشست مشترک با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: هفته دوم مهر ماه سال‌جاری شاهد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز خواهیم بود که این اداره‌کل نیز با آمادگی کامل در برگزاری هر چه بهتر این رویداد حضور داشته و مشارت می‌کند.

وی با اشاره به وجود مقبره کمال‌الدین خجندی در تبریز و توجه ویژه مردم تاجیکستان به این شخصیت فرهنگی و هنری، اظهار کرد: همین موضوع ارتباط مردم این دو خطه را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است که از این مزیت فرهنگی و اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

حمزه‌زاده ادامه داد: علاوه بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین مردمان دو کشور ایران و تاجیکستان، همه ساله مردم تاجیکستان برای بازدید از مقبره کمال‌الدین خجندی در باغ دو کمال تبریز حضور می‌یابند که درصد هستیم طی برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز، برنامه ویژه‌ای در باغ دو کمال برای میهمانان اجرا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: طی هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و هنری آذربایجان شرقی به صورت جامع برای مهمانان معرفی و با برگزاری تور‌های گردشگردی، آن‌ها را با جاذبه‌های گردشگری استان آشنا می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha