مسجدالاقصی به زیارتگاهی برای شهرک‌نشینان تبدیل شده است
کد خبر: 4084630
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
با هدف یهودی‌سازی قدس؛

مسجدالاقصی به زیارتگاهی برای شهرک‌نشینان تبدیل شده است

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، هدف رژیم اشغالگر از تبدیل مسجدالاقصی به زیارتگاهی برای شهرک‌نشینان را تلاش برای یهودی‌سازی قدس دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از الرسالة، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، تبدیل مسجدالاقصی به زیارتگاهی برای شهرک‌نشینان از سوی اشغالگران را تلاش برای یهودی‌سازی قدس و از بین بردن آثار اسلامی آن دانست.

شیخ صبری در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار کرد: اشغالگران می‌خواهند قدس را به پایتختی نه فقط برای اسرائیل بلکه برای یهودیان تبدیل کنند و بر این اساس اقدامات خود را به شکلی کاملا یهودی انجام می‌دهند تا بگویند قدس یهودی است.

وی با بیان اینکه موجودیت مسجدالاقصی در خطر است، گفت: قبلا می‌گفتیم که مسجدالاقصی در خطر است اما امروز می‌گوییم که با خطرات متعددی مواجه است.

خطیب مسجدالاقصی تصریح کرد که اشغالگران در حال تشدید حملات خود به این مسجد هستند، به گونه‌ای که یک بار تصمیم می‌گیرند نماز در این مسجد در سکوت خوانده شود و اینک قصد دارند مسجدالاقصی را به مکانی برای بازدید از مدارس شهرک‌‎نشینان تبدیل کنند.

صبری از جوانان قدس خواست تا برای کمک به مسجدالاقصی وارد عمل شوند و با اقدامات اسرائیل مقابله کنند و همچنین خواستار تحرک سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک برای جلوگیری از اقدامات اشغالگران شد.

اخیراً هجوم شهرک‌نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی به بهانه گردشگری در این مکان افزایش یافته است.

صحنه‌های ناپسندی از اقدامات شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی ثبت شده که خشم افکار عمومی فلسطین را برانگیخته است.

انتهای پیام
captcha