فراخوان حماس برای مقاومت در برابر طرح جدید شهرک‌سازی صهیونیستی
کد خبر: 4086309
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

فراخوان حماس برای مقاومت در برابر طرح جدید شهرک‌سازی صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با جنایت‌کارانه خواندن تشدید شهرک‌سازی در قدس شریف، مقاومت مردم و مقابله با این طرح را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سایت رسمی حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با تأکید بر اینکه تشدید شهرک‌سازی از سوی اشغالگران در شهر قدس یک جنایت جدید است، این اقدام را در راستای محو نشانه‌های اسلامی و فلسطینی قدس توصیف کرده و خواهان مقاومت مردم در برابر این طرح شد.

هارون ناصرالدین، مسئول دفتر قدس در این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: اشغالگران شهرک‌سازی در قدس و تمام کرانه باختری را شدت بخشیده‌اند و آخرین طرح آنها گسترش شهرک‌سازی در شهرک پیسگان زئیف در شمال قدس اشغالی است. وی این اقدام را جنایتی آشکار و اعلام جنگ علیه حضور فلسطینیان در قدس شریف توصیف کرد.

به گفته ناصرالدین این اقدام بخشی از تلاش‌های مذبوحانه رژیم صهیونیستی برای محو آثار اسلامی و فلسطینی از قدس و جدا ساختن مسجدالاقصی از محیط پیرامونی آن است.

مسئول دفتر قدس در جنبش حماس تأکید کرد: مردم ما در قدس و کل کرانه باختری اشغالی با مقاومت، اتحاد و فداکاری پیوسته خود، سدی نفوذناپذیر در برابر این جنایت‌ها هستند.

وی تأکید کرد: ما تا شکست اشغالگران و آزادی و بازگشت به سرزمین خود، به مبارزه خود با اشغالگران ادامه می‌دهیم و مردم فلسطین نیز در این راه با ما همراه هستند.

رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر با تصویب طرح‌های گسترده شهرک‌سازی در اراضی اشغالی به ویژه قدس شریف، درصدد است تا با جداسازی مسجدالاقصی و محلات قدیمی قدس، ارتباط کرانه باختری با این شهر را قطع کرده و با ایجاد وضعیت جدید، تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس شریف را برای همیشه ناممکن سازد. این اقدام در سکوت نهادهای بین‌المللی و حمایت قدرت‌های غربی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha