تقدیر ایران از تلاش کردستان عراق در خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 4084831
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

تقدیر ایران از تلاش کردستان عراق در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

رایزن فرهنگی ایران در عراق در گفت‌وگو با شبکه کردی «روداو» عراق با بیان اینکه کربلا مملو از جمعیت است، از تلاش‌های اقلیم کردستان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق در گفت‌وگو با شبکه کردی «روداو» عراق بیان کرد: از شهروندان و مسئولان اقلیم کردستان به دلیل فراهم کردن همه اقدامات لازم و همکاریشان با زائران ایرانی در دو  مرز «حاج عمران» و «باشماق» تشکر و قدردانى می‌کنیم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در عراق همچنین از تلاش‌های مجدانه دولت عراق به منظور پذیرایی از زوار اربعین، به ویژه دستور سریع وزیر بهداشت عراق و تخصیص هواپیما برای انتقال سریع پزشکان ایرانی به کربلا قدردانی کرد. 

رایزن فرهنگی کشورمان در عراق اظهار کرد: نیروهای امنیتی عراق پیش از همه‌گیری کرونا توانسته بودند به خوبی امنیت زیارت دو و نیم میلیونی اربعین حسینی را تأمین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری در خصوص هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دولت عراق برای ورود اتوبوس‌های ایرانی به این کشور گفت: مقرر شده است که اتوبوس‌های ایرانی برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین تا محل خاصی در داخل خاک عراق وارد شوند و بعد از آن از اتوبوس‌های محلی برای رفتن به کربلا و نجف استفاده شود.

وی در خصوص درخواست سفارت ایران در بغداد از اتباع خود مبنی بر کاهش مدت زمان زیارت، گفت: ازدحام ناشی از ماندن زوار مانع از ورود سایر زائران مرزها می‌شود که تاکنون طول صف خودروهای در انتظار ورود به مرز خسروی (المنذریه) در استان ایلام به 80 کیلومتر رسیده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در عراق ابراز امیدواری کرد که زائران ایرانی این گونه توصیه‌ها را جدی گرفته تا در عین اینکه از ثواب زیارت اربعین حسینی که روایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر آن تأکید جدی کرده‌اند، بهره‌مند شده و در عین حال سلامت روحی و جسمی خود را حفظ کرده و بتوانند در کمال آسودگی و توان جسمی، زیارت اربعین را به نحو احسن به اتمام برسانند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا امسال مرزهای اقلیم کردستان نیز باز هستند، گفت: چون پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که تعداد زائران اربعین امسال پس از دو سال محدودیت به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا بسیار بالا باشد و در نتیجه نیاز به مرزهای بیشتر برای تردد آنان است. 

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در عراق تأکید کرد: مسئولان اقلیم کردستان درخواست جمهوری اسلامی برای پذیرایی از زائرین را پاسخ و امکانات بسیار خوبی را ارائه دادند. 

وی بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده نیز مرزهای اقلیم کردستان برای تردد زوار اربعین باز باشند.

انتهای پیام
captcha