ممنوعیت دوره‌های قرآنی بدون مجوز در اقلیم کردستان عراق
کد خبر: 4088084
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

ممنوعیت دوره‌های قرآنی بدون مجوز در اقلیم کردستان عراق

وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه، چهارم مهر از ممنوعیت تمامی دوره‌های آموزشی حفظ قرآن بدون مجوز در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از بغداد الیوم، وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این وزارتخانه برگزاری هرگونه دوره‌های آموزش و حفظ قرآن بدون مجوز را ممنوع کرده است و هر فعالیت خاصی باید در قالب سازمانی و با مجوز انجام شود.

این بیانیه می‌افزاید: طبق نامه‌ای که به امضای «پشتیوان صادق»، وزیر اوقاف و امور دینی کردستان عراق رسیده و به وزارت کشور عراق فرستاده شده است،  سازمان‌هایی که به نام دین فعالیت دارند و دوره‌های آموزش و حفظ قرآن برگزار می‌کنند، با هدف کنترل فعالیت‌، باید از وزارت اوقاف تأییدیه بگیرند.

در این نامه تأکید شده است که مخالفان این تصمیم و کسانی که فعالیت‌ها و دوره‌های بدون مجوز برگزار می‌کنند، با اقدامات قانونی مواجه خواهند شد و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

کردستان عراق یا اقلیم کردستان به کردی «هه‌رێمی کوردستان»، یک منطقه خودمختار در بخش شمالی عراق است. کردستان عراق از شرق با کردستان ایران، از شمال با کردستان ترکیه و از غرب با کردستان سوریه هم‌مرز و پایتخت آن اربیل است.

در منطقه کردستان عراق علاوه بر کردها، آشوری‌ها، ترکمن‌ها، عرب‌ها و ارمنی‌ها نیز زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha