کاروان قرآنی نور در جوار حرم سید الشهدا(ع) مستقر شد
کد خبر: 4085817
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

کاروان قرآنی نور در جوار حرم سید الشهدا(ع) مستقر شد

اعضای کاروان قرآنی نور پس از طی مسیر کربلا به نجف و حضور در موکب‌های مختلف ایرانی و عراقی، به شهر کربلای معلی رسیده و ادامه برنامه‌های قرآنی خود را در این شهر اجرا خواهند کرد.

کاروان قرآنی نور در جوار حرم سید الشهدا(ع)به گزارش ایکنا، اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، از روز پنجشنبه، 17 شهریور با ورود به نجف اشرف در محافل انس با قرآن و عترت حضور یافتند ‌و به اجرای برنامه پرداختند.

بر این اساس کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان در موکب‌های حسینیه آیت‌الله شاهرودی، مقبره صافی صفا، موکب احباب الرضا(ع)، مقبره آیت‌الله حکیم، مسجد کوفه و ... برگزار شد.

کاروان نور شنبه، 19 شهریورماه، جهت زیارت قبور امامین جوادین(ع) از نجف به کاظمین رفته و بعد از آن در قالب گروه‌های هشت‌گانه وارد مسیر نجف تا کربلا شدند.

دیگر کرسی‌های تلاوت در این مسیر، در موکب شهدای سادات الحلو عمود ۱۲۵، موکب شباب علی اکبر عمود ۱۲۶، موکب عربی عمود ۴۸۷، موکب عساکر عمود ۳۵۳، موکب اهالی بندرعباس ۴۸۴، موکب ابومهدی مهندس القرآنی ۷۵۰، موکب عساکر الثقافی عمود ۷۶۷، موکب بانوان فاطمی عمود ۱۲۲۰، موکب خدام الحسین عمود ۱۱۲۰، موکب حضرت معصومه(س) عمود ۱۰۸۰، موکب ابومهدی مهندس القرآنی عمود ۱۱۵۲ و ... با حضور قاریان برجسته ایرانی و عراقی برگزار شد.

اعضای کاروان نور ضمن پشت سر گذاشتن عمودهای مسیر به کربلا رسیده و فعالیت‌های مختلف قرآنی شامل کرسی تلاوت، تصحیح قرائت نماز، حفظ قصارالسور ویژه کودکان و اهدای جوایز و ... را در مواکب این شهر ادامه دادند. حضور در برنامه‌های تلویزیونی شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه اول سیما، شبکه کربلا، شبکه الکفیل، شبکه اینترنتی معلی و عبرات و ... از دیگر برنامه‌های کاروان نور بوده است.

بسیاری از محافل انس با قرآن و عترت برگزار شده در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از سوی گروه رسانه‌ای کاروان نور ضبط و از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که زمان پخش آن‌ها ساعت ۲۲ هر شب است.

انتهای پیام
captcha