بیانیه مدیرکل ارشاد لرستان به‌مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی
کد خبر: 4086257
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

بیانیه مدیرکل ارشاد لرستان به‌مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم پاسداشت و زنده نگه داشتن زبان و ادبیات فارسی و ممانعت از اضمحلال آن، گفت: وقتی گویش‌ها و لهجه‌های یک زبان که خود نماد بخش‌هایی از فرهنگ یک سرزمین هستند نابود شوند، بی‌تردید شعر و ادبیات آن قوم دچار آسیب‌ها و صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود پس بر همه است که در این راستا بیندیشند و عمل کنند.

استاد شهریاربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به‌مناسبت 27 شهریور، روز ملی شعر و ادب فارسی پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «شعر و هنر، زیباترین قالب برای همه پیام‌های نوین و مایه گسترش و نفوذ این پیام‌ها تا هر سوی خطه وسیع دل‌ها و جان‌های انسانی است و شاعران و سخن‌سُرایان آگاه، همیشه توانسته‌اند والاترین معارف انسانی را در کتیبه روزگار با نقشی جاودانه، به نسل‌های بعد از خود بنمایانند.» این کلام ارزشمند چونان چراغی فرا راه تلاشگران این وادی ارزشمند و آسمانی است.

27 شهریورماه روز  ملی شعر و ادب نامگذاری شده است، روزی که در حقیقت بزرگداشت اذهان و اندیشه‌هایی است که در خدمت آرمان‌های بزرگ بشری هستند. بزرگداشت چنین روزی در واقع یادآور این مسئله است که هم اصحاب فرهنگ برای استمرار و زنده نگه داشتن زبان و ادبیات فارسی و ممانعت از اضمحلال آن باید تلاش مداوم و بی‌وقفه‌ای داشته باشند و هم آحاد ملت. وقتی گویش‌ها و لهجه‌های یک زبان که خود نماد بخش‌هایی از فرهنگ یک سرزمین هستند نابود شوند، بی‌تردید شعر و ادبیات آن قوم دچار آسیب‌ها و صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود پس بر همه است که در این راستا بیندیشند و عمل کنند.

این روز فرصت مغتنمی است برای دیدار، همدلی و هم‌اندیشی شاعران و ارج‌گذاری بر تلاش آنان که در حفظ و اشاعه این گنجینه گرانبها که سرمایه ملی و پشتوانه عظیم ماست.

این روز را به تمامی اصحاب فرهنگ و هنر، یاران و همراهان محافل و انجمن‌های ادبی و به‌ویژه ادب‌دوستان این مرز و بوم تبریک عرض نموده و یاد و خاطره این شاعر توانا را ارج می‌نهیم.»

انتهای پیام
captcha