آزادی مدیر مسجدالاقصی پس از بازداشت چند ساعته
کد خبر: 4086661
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

آزادی مدیر مسجدالاقصی پس از بازداشت چند ساعته

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی عصر امروز، شیخ عمر الکیسوانی، مدیر امور مسجد الاقصی را پس از چند ساعت دستگیری و تفتیش منزل آزاد کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، پلیس رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه)، عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی را پس از یورش به منزلش در شرق بیت‌المقدس دستگیر کرد.

شاهدان عینی گفتند که پلیس رژیم صهیونیستی قبل از دستگیری الکسوانی، منزل وی را بازرسی و اسناد و یک رایانه را مصادره کردند.

پلیس اسرائیل دلیلی در خصوص یورش و دستگیری کسوانی ارائه نکرد.

دستگیری مدیرالاقصی توسط اشغالگران قبل از فصل تعطیلات یهودیان رخ داد که گروه‌های افراطی از آن برای انجام بزرگ‌ترین هجوم به مسجدالاقصی سوء استفاده می‌کنند.

مسجدالاقصی شاهد تجاوزات روزانه شدید افراط‌گرایان اسرائیلی است که در پاسخ به درخواست گروه‌های شهرک‌نشین برای یورش به مسجدالاقصی برای آنچه که به اصطلاح «تخریب معبد» خوانده می‌شود، صورت می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های عبری، تعداد شهرک‌نشینانی که به مسجدالاقصی هجوم می‌آورند، در دهه گذشته بیش از 10 برابر شده است و این امر باعث شده یک نویسنده اسرائیلی مدعی شود مسجدالاقصی وارد «عصر جدیدی» شده است.

نداو شارگایی در مقاله‌ای در روزنامه «اسرائیل امروز» نوشت: رکورد حضور یهودیان در مسجدالاقصی شکسته شد. برای اولین بار از زمان جنگ 1967،  تعداد یهودیان مهاجم به مسجدالاقصی از 50 هزار نفر گذشت.

امروز در مدارس بیت‌المقدس در اعتراض به تلاش‌های اشغالگران برای تحمیل برنامه درسی اسرائیل به مدارس فلسطینی در قدس اشغالی اعتصاب همه جانبه صورت گرفت. سازماندهی این اعتصاب با حمایت و پشتیبانی گسترده گروه‌های مردمی و سیاسی فعال در شهر قدس اشغالی صورت می‌گیرد.

اتحادیه عمومی معلمان فلسطین نیز همبستگی کامل خود را با مدارس بیت‌المقدس در اعتصاب امروز اعلام و تصریح کرده است که دانش آموزان، معلمان، کارمندان و دیگر کارکنان مدارس و ادارت آموزش‌وپرورش در اعتراض به محتوای آموزشی تکمیلی در مدارس حاضر نخواهند شد.

اشغالگران در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند هر چیزی را که مربوط به زندگی مردم بیت‌المقدس است، به‌ویژه سیستم آموزشی، فرهنگ، بهداشت و میراث فرهنگی را یهودی‌سازی کند.

انتهای پیام
captcha