کودکان را به «شهر قرآنی» بیاورید + دانلود
کد خبر: 4086710
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

کودکان را به «شهر قرآنی» بیاورید + دانلود

بازی اندرویدی «شهر قرآنی»، کودک را به یک شهر کوچک خوش رنگ و لعاب، وارد می‌کند و تلاش دارد تا او را با سوره‌های کوتاه قرآن آشنا کند.

به گزارش ایکنا، هرگاه به کودکان و دنیای شاد آنان توجه کنیم، خواهیم دید دنیای پاک آنان از دنیای بازی و تحرک جدا نیست. همه کودکان با شرایط مختلف فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی به بازی علاقه‌مند هستند. بنابر این، فعالان قرآنی نیز باید از علاقه وافر کودکان به بازی استفاده کرده و بسیاری از نکات دینی، اخلاقی و حتی مرور سوره‌ها را برای کودکان از طریق بازی اجرا کنند.

تحقیقات بی‌شماری نیز در زمینه اثرات بازی و ارزشمندی آن صورت گرفته است که اغلب آن‌ها تأکیدی است بر ارزش مثبت بازی در جنبه‌های گوناگون رشد کودکان اعم از رشد جسمانی، روانی، عاطفی، اخلاقی و شناختی.

با پیشرفت تکنولوژی یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای ارائه بازی‌هایی که با هدف آموزش طراحی می‌شوند، گوشی‌های هوشمند است. گواه این مسئله تعدد بازی‌های آموزشی روی گوشی‌های هوشمند خصوصا گوشی‌های اندرویدی است.

بازی «شهر قرآنی» یکی از بازی‌های آموزشی اندرویدی است که با وارد کردن مخاطب به یک شهر کوچک خوش‌رنگ و لعاب، تلاش می‌کند تا کودکان را با سوره‌های کوتاه قرآن بیشتر آشنا کند. عملکرد کلی بازی به این ترتیب است که برای یادگیری هر سوره، می‌توان با انجام تعدادی بازی کوتاه پیش رفت.

یادگیری قرآن با چاشنی سرگرمی و بازی در «شهر قرآنی» + دانلود

بازی‌های کوتاهی که از آن‌ها صحبت شد، انواع مختلفی دارند. همین مسئله جزء نقاط قوت اصلی برنامه شهر قرآنی است. از بین بازی‌هایی، چون ماز، جور کردن اشیا، مرتب کردن اشیا، جور کردن رنگ‌ها و تعداد زیادی بازی دیگر، حق انتخاب میان بازی‌های موجود برای یادگیری سوره انتخاب شده وجود دارد. برای هر سوره که در بازی قرار گرفته، چندین بازی طراحی شده تا هم سلیقه کاربران برای یادگیری مورد توجه قرار گیرد و هم در صورت نیاز برای چند بار تمرین کردن یک سوره برای یادگیری بهتر، تنوع خوبی در اپلیکیشن شهر قرآنی برقرار شود.

یادگیری قرآن با چاشنی سرگرمی و بازی در «شهر قرآنی» + دانلود

از نکات جالب بازی، ساده بودن مراحل آن است. این سادگی باعث می‌شود تا مفاهیمی همچون رنگ‌ها و مواردی از این دست نیز برای کودکان دوره شود و به‌نوعی، به‌جز جنبه قرآنی از جنبه‌های دیگر نیز یک بازی آموزنده باشد.

با توجه به گروه سنی هدف بازی شهر قرآنی که گروه سنی کودکان است، رعایت کردن مسائلی، چون ساده بودن بازی‌ها و ظاهر جذاب بازی توانسته آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب برای یادگیری چندین سوره قرآن توسط کودکان کند.

یادگیری قرآن با چاشنی سرگرمی و بازی در «شهر قرآنی» + دانلود

تمامی المان‌های قرآنی نیز در جای جای این شهر پیاده شده است. از لحظه ورود به شهر و شنیدن نجوا‌های قرآنی گرفته تا مغازه‌هایی که تابلوی اکثر آن‌ها نام همان سوره‌ایست که بازی قصد یاد دادن آن به کودکان را دارد، همگی به کودک حس حضور در یک شهر قرآنی را می‌دهند.

یادگیری قرآن با چاشنی سرگرمی و بازی در «شهر قرآنی» + دانلود

برخی از بخش‌های این بازی نیازمند خرید درون‌برنامه‌ای است و سازندگان آن نیز از این طریق به دنبال ارتقای بازی و رونق کسب و کار خود بوده‌اند. همین مورد باعث شده تا برخی کاربران تقاضای رایگان شدن کل این برنامه را ارائه دهند که قطعاً چیز بدی نیست؛ اما حرکت به سمت کسب و کار قرآنی از طریق تولیدات مجازی کار خلاقانه و مبتکرانه‌ای است که نیازمند حمایت بیشتر از سوی خیرین و متولیان امور قرآنی کشور و عموم جامعه است.

در این بازی از صدای چندین قاری مختلف برای تلاوت آیات در نظر گرفته شده و سوره‌های بیشتری را نیز می‌توان با پرداخت پول یا خرج کردن ستاره‌های به‌دست آمده، باز کرد. در کل ویژگی‌های اصلی بازی شهر قرآنی را می‌توان به یادگیری قرآن با چاشنی سرگرمی، وجود بیش از ۳۰ سوره قرآنی، تنوع بالای مراحل مختلف حاضر در بازی، گرافیک بالا و رنگارنگ بودن محیط بازی خلاصه کرد.

دریافت بازی «شهر قرآنی»

نقد و بررسی وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha