4 رکن دست‌یابی به الگوهای تربیتی ارزشمند
کد خبر: 4087445
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

4 رکن دست‌یابی به الگوهای تربیتی ارزشمند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: برای دستیابی به الگوهای تربیتی ارزشمند باید چهار رکن مسجد، مدرسه، خانواده و بسیج بهم پیوند زد که در این پیوند اثرات تربیتی، فردی و اجتماعی ارزشمندی نمود پیدا می‌کند و از این تلفیق است که می‌تواند تربیت صحیح صورت گیرد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، 1 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با اشاره به روایاتی که نگرانی‌های پیامبر بعد از خودشان را برای ما گوشزد می‌کنند اظهار کرد: از جمله این روایات می‌توان به روایتی در اصول کافی جلد دوم، صفحه 79 اشاره کرد که پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «انسان‌ها نسبت به مسیر هدایت و ضرارت به چهار دسته تقسیم می‌شوند: یا همیشه در مسیر هدایت هستند که معصومان از این دسته‌اند، یا همیشه در مسیر ضرارت هستند یا هدایت بعد از ضرارت را می‌پذیرند که این‌ دسته حسن عاقبت دارند یا ضرارت بعد از هدایت را می‌پذیرند که این افراد سوء عاقبت دارند و این قسم از انسان‌ها خیلی خطرناک هستند.

وی ادامه داد: در حقیقت آنان می‌توانند با الفاظ هدایتی ضرارت را به مردم القا کنند و متشابهات را در جامعه پراکنده و تردید را در دل مردم ایجاد کنند و سرگردانی را ترویج و در جامعه بدعت گذاری داشته باشند و تکذیب آیات قرآن را نیز  داشته باشند، حتی می‌توانند طغیان کرده و در جامعه فتنه ایجاد کنند و لذا اسلام نسبت به عالمان سو و کسانی که مرتد هستند خیلی سخت برخورد کرده و هم بیان کرده عالمان سوء خطرناک هستند و هم عنوان کرده با مرتد باید با اشد مجازات برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) در روایاتی عالمان سوء را بدتر از سپاه یزید اعلام می‌کند گفت: متأسفانه امروز در فضای مجازی و بعضی موضوعات  بالاخره برخی مرتدین و علمای سوء هستند که یا ارتداد از اسلام و انقلاب دارند و یا ارتداد از ارزش‌ها دارند و در این زمینه باید توجه داشت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود به روح ملکوتی شهدا و ادای احترام به مقام ایثارگران و خانواده‌های شهدا گفت: سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس دارای نکات بسیار ارزشمندی بود.

وی با اشاره به اینکه این سوال مطرح می‌شود که چرا اصولاً دفاع را باید به عنوان دفاع مقدس دانسته و  آن را گرامی بداریم گفت: چون دفاع مقدس مظهر عقلانیت انقلابی و مدیریت جهادی است، دفاع مقدس مظهر مقاومت اسلامی و انسجام ملی است. دفاع مقدس عامل تحرک، پویایی، پیشرفت ملت ایران در عرصه‌های مختلف بوده است و دفاع مقدس توانسته روح استکبار را در جامعه مستکبران به زمین بزند.

مدرسی با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: تقدم تربیت بر تعلیم و واداشتن دانش آموزان به فکر و اندیشه و ارزش‌های اسلامی و ارتباط  دانش آموزان با خانواده و الگوهای خانوادگی مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به الگوهای تربیتی ارزشمند دست پیدا کنیم باید چهار چیز یعنی مسجد، مدرسه، منزل (خانواده) و بسیج را بهم پیوند بزنیم که در پیوند این چهار رکن اثرات تربیتی، فردی و اجتماعی ارزشمندی نمود پیدا می‌کند و از این تلفیق است که می‌تواند تربیت صحیح صورت گیرد.

مدرسی افزود: جریان‌های اخیری که اتفاق افتاد مایه تأسف است و به هر حال هر یک از ایرانیان برای ما محترم و دارای ارزش هستند و متأسف و متأثر هستیم از درگذشت یک بانو و هر موردی یک مسیر قانونی دارد و در این زمینه هم باید طبق قانون عمل و رسیدگی شود.

وی با تقدیر و تشکر از مدافعان به ویژه نیروی انتظامی که این ایام مورد بی مهری جمع معدود و محدودی از مردم و فریب خوردگان قرار گرفته‌اند، هدف از این جریانات را حرمت‌شکنی برشمرد و گفت: هدف آنان حرمت قانون شکستن و حرمت قرآن کریم و پرچم جمهوری اسلامی و همچنین نمادها و شخصیت‌های مقدس مثل پیامبر را شکستن است و دومین هدف آن‌ها نیز تحت الشعاع قرار دادن جریان اربعین و سفر ریاست جمهوری است و سومین هدف نیز مجازات ملت ایران برای پیوستن به شانگ‌های است.

وی بیان کرد: حرکت‌هایی که در حال حاضر توسط برخی انجام می‌شود اعتراض نیست بلکه اغتشاش است و تا قانون است باید  قانون محور باشد و اگر نسبت به قانون اعتراضی وجود دارد باید از مجرای آن وارد شود.

انتهای پیام
captcha