پرچم و خاک خط قرمز رزمندگان در دفاع مقدس بود + صوت
کد خبر: 4087700
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
سردار صابری در گفت‌وگو با ایکنا:

پرچم و خاک خط قرمز رزمندگان در دفاع مقدس بود + صوت

جانشین اسبق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: در طول جنگ هشت ساله، رزمندگان حاضر نبودند به هیچ‌وجه مشاهده کنند یک وجب از خاک کشورشان حتی بیابان هم در اشغال دشمن باشد و از این سرزمین جدا شود؛ در هر لحظه‌ای از دفاع مقدس، پرچم نقش محوری را ایفا می‌کرد، طوری‌که رزمندگان در همه جبهه‌ها پرچم ایران اسلامی را در دست داشتند و به آن عشق می‌ورزیدند.

سردار سیروس صابری

سردار سیروس صابری، جانشین اسبق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا، حفاظت از خاک، پرچم و مرزهای کشور را از مؤلفه‌های مهم و مؤثر در دفاع مقدس دانست و گفت: فقط کافی است به 300 سال گذشته تاریخ کشورمان نگاهی بیندازید، هرزمان جنگی به وقوع پیوسته بخشی از خاک کشورمان جدا شده و کشوری را که به شتر نشسته شباهت داشته به یک گربه تبدیل کرده‌اند، اما در دفاع مقدس به واسطه حضور مردم مؤمن و نقش محوری ولایت فقیه، حدود 15 هزار کیلومتر از خاک کشور که از سوی دشمن اشغال شده بود، بازپس گرفته می‌شود.

وی افزود: در طول جنگ هشت ساله، رزمندگان حاضر نبودند به هیچ‌وجه مشاهده کنند یک وجب از خاک کشورشان حتی بیابان هم در اشغال دشمن باشد و از این سرزمین جدا شود. در هر لحظه‌ای از دفاع مقدس، پرچم نقش محوری را ایفا می‌کرد، طوری‌که رزمندگان در همه جبهه‌ها پرچم ایران اسلامی را در دست داشتند و به آن عشق می‌ورزیدند و نتیجه آن موفقیت در جنگ برخلاف میل و خواست دشمنان بود. اینها حاضر بودند جان و مال خود را بدهند اما پرچم، آب و خاک سرزمین ایران باقی بماند.

اثربخشی دفاع مقدس در همه حوزه‌ها

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه مدافعان حرم ادامه‌دهنده راه دفاع مقدس هستند، گفت: مدافعان حرم را جوانانی تشکیل دادند که نه جنگ را دیده بودند و نه در زمان انقلاب حضور داشتند، اما با ازخودگذشتگی نتیجه‌بخش بودن دفاع مقدس را اثبات کردند. این جوانان نه‌تنها در قامت مدافعان حرم بلکه در قامت نیروهای جهادی پیوسته در مسیر حل مشکلات کشور جهاد می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

صابری در همین رابطه ادامه داد: ضروری است که دستاوردها و اثرگذاری‌های دفاع مقدس در ابعاد مختلف به خوبی تبیین و بیان شود و قطعاً با ساخت چند فیلم غیرفنی و خشک و غیرجذاب نمی‌توان دستاوردهای دفاع مقدس را انتقال داد. تبیین دستاوردهای دفاع مقدس نیازمند انجام اقدامات وسیع‌تر در سطوح دانشگاهی، رسانه‌ای و غیره است. به عبارت بهتر مطالبات رهبر انقلاب در جمع هنرمندان باید در این رابطه سرمشق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس فقط محدود به خط مقدم جبهه‌ها نبوده بلکه در خانه‌ها، در دل‌ها و در مراجع بین‌المللی هم شاهد دفاع مقدس بودیم، گفت: باید به همه اینها پرداخته شود تا انقلاب و نظام از توطئه‌های بدخواهان مصون باقی بماند.

الگو قرار دادن سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس

جانشین اسبق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به الگو قرار دادن سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: توقعات مردم ایران خیلی زیاد نیست. کشور ما همانند کاغذ سفیدی است که یک لکه سیاه به شدت خود را نشان می‌دهد، برعکس کشورهای غربی که همانند کاغذ سیاهی هستند و لکه سفید سریع خود را نشان می‌دهد و به همین دلیل انجام برخی اقدامات انگشت‌شمار خوب و خیرخواهانه در غرب بلافاصله صدا می‌کند.

صابری در همین رابطه افزود: مردم ایران همیشه در صحنه‌های مختلف حضور داشته و دارند و واقعاً قدردان رزمندگان هستند، ولی آن قسمت سفید آن‌قدر زیاد است که کسی آن را نمی‌بیند، ولی وقتی تعداد اندکی هشتگ‌ در فضای مجازی منتشر می‌شود، هیاهویی یا سروصدایی ایجاد می‌شود و برخی حرف‌ها و سخنان مطرح می‌شود، دشمن با خود فکر می‌کند ملت ایران تغییر کرده ‌‌است، اما باید در نظر داشت عموم مردم ایران به انقلاب، نظام و آرمان‌ها پایبند هستند. برخی که تعداد آنها‌ نیز زیاد نبوده، طی چندروز گذشته نظم عمومی را برهم زده‌اند اما در مقابل روز گذشته مشاهده کردید بعد از نماز جمعه همه مردم در راهپیمایی علیه اغتشاشات شرکت کردند، اینها مردم هستند و تعدادشان هم زیاد است.

به گفته وی، سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس باید به خوبی برای مردم تبیین شود.

جانشین اسبق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تأکید کرد: باید به مردم گفته شود رزمندگان در ازای چه چیزی زندگی خود را به خطر انداختند و سبک زیستن آنها چگونه بود که به این مرحله از باور رسیدند و دست به کارهای بزرگ زدند.

پیوند میان دفاع مقدس و عدالت

صابری تأکید کرد: در کشور مشکلاتی وجود دارد که باید این مشکلات برطرف شود، اما در عین حال ضروری است برای مردم دلیل وجود چنین مشکلاتی هم به درستی تبیین شود. عمده نارضایتی‌های ملت ایران از بی‌عدالتی نشئت می‌گیرد و اگر در کشور عدالت وجود داشته باشد، بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود و مطمئن باشید اگر عدالت گسترش یابد مردم حاضر هستند با کمتر از اینها هم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس با هدف مقابله با بی‌عدالتی‌ها رقم خورد، عنوان کرد: در آن زمان تعداد بسیار زیادی از هم‌وطنان ما به خاطر کشور ازخودگذشتگی نشان دادند تا عدالت محقق شود. به باور من باید شرایط پیش از دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس مقایسه و تفسیر شود تا بدانیم پیش از دفاع مقدس چه شرایطی داشتیم و بعد از آن چه شرایطی برای کشور به وجود آمد.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha