راه‌اندازی پلتفرم وام‌دهی دیجیتال از سوی فین تک اسلامی پاکستان
کد خبر: 4090039
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱

راه‌اندازی پلتفرم وام‌دهی دیجیتال از سوی فین تک اسلامی پاکستان

فین تک اسلامی «هابال» پاکستان با مشارکت بانک «میزان» پلتفرم وام‌دهی دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد.

راه‌اندازی پلتفرم وام‌دهی دیجیتال از سوی فین تک اسلامی پاکستانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از Business Recorder، این فین تک اسلامی که هابال (Haball) نام دارد، پلتفرمی با نام وصاق (Wisaaq) طراحی کرده که قرار است در مرحله اول، 550 توزیع‌کننده نوشیدنی‌های کوکا کولا ضمن استفاده از این پلتفرم موجودی خود را از طریق بانک میزان (Meezan Bank) تأمین مالی کنند.

این پلتفرم روز چهارشنبه در رویدادی با عنوان «زنجیره تأمین بدون نقد» که توسط هابال و بانک میزان در کراچی برگزار شد، معرفی شد.

عامر بن احسن، مدیرعامل هابال به Business Recorder گفت: ما مطمئن هستیم که همکاری هابال با کوکا کولا در پاکستان به این غول کالاهای پرمصرف کمک می‌کند تا فروش خود را 30 تا 40 درصد افزایش دهد.

وی افزود: گفت که کوکا کولا اولین شرکتی خواهد بود که از خدمات مالی هابال استفاده می‌کند. از سوی دیگر حدود 22 شرکت بزرگ در حال حاضر از بستر دیجیتال برای پرداخت استفاده می‌کنند.

عنایت حسین، معاون بانک مرکزی پاکستان (SBP) طی سخنانی در این رویداد گفت که اکثر شرکت‌های متوسط ​​از استفاده از تأمین مالی بانکی خودداری می‌کنند؛ زیرا نمی‌خواهند مالیات بپردازند.

وی گفت که پلتفرم وصاق کل چرخه پرداخت را پوشش داده و فرصت‌های فروش متقابل را به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) ارائه می‌کند.

اردی کورسون اوغلو(Erdi Kursunoglu)، مدیر مالی شرکت کوکا کولا در پاکستان گفت که شرکت او پتانسیل عظیمی را در پاکستان می‌بیند و تصریح کرد که هماهنگی با وصاق به افزایش فروش شرکت کمک می‌کند.

فین تک FinTech از ترکیب دو کلمه مالی و فناوری تشکیل شده و به استفاده از فناوری برای ارائه خدمات و محصولات مالی به مصرف‌کنندگان اشاره دارد.

انتهای پیام
captcha