ساخت انیمیشن از شخصیت مسلمان تأثیرگذار در میلواکی
کد خبر: 4127383
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

ساخت انیمیشن از شخصیت مسلمان تأثیرگذار در میلواکی

زندگینامه بنیان‌گذار جامعه مسلمانان میلواکی که شخصیتی فلسطینی است در ایالت ویسکانسین آمریکا تبدیل به انیمیشن می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Wisconsin Muslim Journal، این پروژه به‌طور مشترک از سوی شبکه تلویزیونی PBS Wisconsin و تعدادی از سازمان‌های جامعه مسلمانان ایالت ویسکانسین ساخته خواهد شد.

این پروژه ماجرای محمود عثمان عطا (1936-2016)، مهاجر فلسطینی را روایت می‌کند که در تأسیس اولین مسجد میلواکی که به روی همه مسلمانان باز بود، نقش داشت.

این انیمیشن بخشی از پروژه‌ای است که به زندگینامه شخصیت‌های مطرح ویسکانسین می‌پردازد.

دیوید بوفا(David Boffa) از تهیه‌کنندگان PBS به Wisconsin Muslim Journal گفت: ما باید کسی را پیدا می‌کردیم که یک آمریکایی مسلمان و اهل ویسکانسین باشد. هدف بزرگ این پروژه ارائه منبعی برای دانشجویان ویسکانسین در مورد یک مسلمان آمریکایی در ویسکانسین و نشان دادن این است که مسلمانان آمریکایی بیش از یک قرن در ویسکانسین بوده‌اند. ما می‌خواهیم بخشی از تاریخ ویسکانسین را به دانش‌آموزان نشان دهیم که احتمالاً آنها را در کتاب‌های تاریخ خود نخواهند دید، تا دیدگاه چندفرهنگی‌تری در مورد تاریخ این ایالت به‌دست آورند.

بوفا افزود: امیدوارم این انیمیشن داستان مردم فلسطین و این واقعیت را به اشتراک بگذارد که آنها هنوز با مشکلاتی که محمود با آن روبه‌رو بود دست و پنجه نرم می‌کنند. امیدوارم دانش‌آموزان را در مورد مشکلاتی که در مناطقی که پناهندگان از آنجا آمده‌اند، آگاه کند. اگر دانش‌آموزی که مسلمان نیست کمی درباره اسلام بیاموزد، عالی است! اگر دانشجویی که مسلمان است بگوید چیزی به نمایندگی از اسلام در رسانه‌ها وجود دارد، عالی است! اگر آنها با آگاهی از فلسطینی‌ها و مبارزه مداوم آنها برای تعیین سرنوشت خود کنار بیایند، عالی است.

PBS Wisconsin یک ایستگاه تلویزیونی آموزشی غیرتجاری است که عمدتاً توسط هیئت ارتباطات آموزشی ویسکانسین و دانشگاه ویسکانسین ـ مدیسون اداره می‌شود.

انتهای پیام
captcha