روز کودک؛ فرصت توجه بزرگترها به اهمیت دوران کودکی
کد خبر: 4090288
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کانون پرورش فکری دربیانیه‌ای مطرح کرد؛

روز کودک؛ فرصت توجه بزرگترها به اهمیت دوران کودکی

همزمان با آغاز هفته ملی کودک بیانیه روز جهانی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به کودکان دنیا منتشر شد.

روز جهانی کودک فرصتی برای توجه بزرگترها به اهمیت دوران کودکی استبه گزارش ایکنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با آغاز هفته ملی کودک بیانیه‌ای خطاب به کودکان دنیا منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

بچه‌های خوب و عزیز دنیا! سلام. روزتان مبارک.

کودک که بودم می‌خواستم دنیا را در کوله پشتی‌­ام بگذارم و با خود ببرم. بالای تپه‌­ای دور بنشینم. شادترین مداد رنگی­‌هایم را مقابلم بچینم و دنیا را هر جور که دلم می­‌خواهد رنگ کنم. یک روز فهمیدم دنیا را نمی­‌شود برداشت. روز بعد فهمیدم دنیا در کوله پشتی جا نمی­‌شود و بعد فهمیدم بعضی از جاهای دنیا آن قدر تیره است که رنگش با مدادرنگی‌ها تغییر نمی­‌کند. آن زمان بود که تصمیم گرفتم تغییر دادن دنیا را از تغییر دادن چیزهای کوچک شروع کنم؛ از لبخند زدن به غنچه‌ای زیبا، آب دادن به گلی تشنه، برداشتن زباله‌ای از ساحل دریا یا کنار خیابان، مهربانی با پرنده‌ای گرسنه، بوسیدن دست‌های مادر و پدرم، آشتی کردن با دوستم، قدردانی از معلم و مربی‌ام و ساختن بادبادکی برای شادی. آن وقت جهان کوچکم رنگ در رنگ وسعت گرفت و روز به روز زیباتر شد.

امروز هر کودکی باید با تغییراتی در جهان کوچک خود، به تغییراتی مثبت در دنیا فکر کند.

کودکان ایران، در این روز بزرگ و مقدس برای همه کودکان و نوجوانان جهان پرنده‌ای آرزو می‌کنند به اسم شادی و امید! پرنده‌ای طلایی و خوش آواز که در دل تمام کودکان لانه بسازد و برای همیشه مهمان دل‌های پاک آن‌ها باشد.

روز جهانی و هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است که توجه بزرگترها را به اهمیت دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های کودکان جلب و به آن‌ها یادآوری کند که وظیفه دارند برای سلامتی، رشد، شادی و پیشرفت کودکان به نیازهای آن‌ها توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌ کنند.

یک روز به اسم کودک در دل تقویم‌های جهان، کم است. باید تمام روزهای سال به نام کودکان و برای کودکان باشد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha