برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در الجزایر
کد خبر: 4090414
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در الجزایر

سفیر فلسطین در الجزایر از برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با هدف پایان دادن به اختلافات خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، فایز ابوعیطه، سفیر فلسطین در الجزایر با اعلام اینکه گروه‌های فلسطینی سه‌شنبه هفته جاری در راستای توافق بر سر «چشم‌انداز الجزایر» برای پایان دادن به اختلافات در الجزایر گرد هم می‌آیند، گفت: جلسات گفت‌وگو در روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه جاری میلادی برگزار می‌شود.

وی در این باره تصریح کرد: نمایندگان سازمان آزادی‌بخش فلسطین (۱۲ گروه) به رهبری جنبش‌های فتح، حماس و جهاد اسلامی در این جلسات حضور خواهند داشت.

سفیر فلسطین گفت که این نشست پس از ماه‌ها تلاش الجزایر به منظور دستیابی به یک چشم‌انداز جامع و توافقی مورد قبول همه طرف‌های فلسطینی برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در این گفت‌وگوها در مورد چشم‌انداز الجزایر به یک اجماع دست یابند و این اتفاق، زمینه حرکت به سوی پایان‌دادن به تفرقه و تحقق وحدت ملی باشد.

پیشتر نیز عصام ابودقه از رهبران جبهه دموکراتیک فلسطین گفته بود که الجزائر از گروه‌های فلسطینی برای شرکت در نشست گفت‌وگوی فراگیر که قرار است روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه جاری (۱۹ و ۲۰ مهر) برگزار شود، دعوت کرده است.

وی افزود: همه گروه‌های فلسطینی نیز با توجه به اهمیت این نشست به ویژه در سایه چالش‌های پیش روی فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، این دعوت را پذیرفته‌اند.

ابودقه تأکید کرد: راه پیروزی و رهایی از رژیم اشغالگر، تنها وحدت فلسطین و مقاومت است و تداوم این دودستگی پیامدهای بزرگی برای مسئله فلسطین خواهد داشت.

در همین رابطه داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که الجزائر از این گروه نیز برای گفت‌وگوهای ملی فلسطینیان دعوت کرده است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه از سوی الجزائر برای نشست فلسطینیان دعوت شده است.

پیش‌تر عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزائر در سخنانی گفته بود که کشورش اجازه استعمار فلسطین را نخواهد داد.

الجزایر ۱۱ اکتبر میزبان تمام گروه‌های فلسطینی است، نشستی که در واقع مقدمه‌ای برای نشست سران عرب است و از سوی دولت تبون به نام «نشست [حمایت از] فلسطین» نام‌گذاری شده است.

این نام‌گذاری از سوی الجزائر برای یکپارچگی کشورهای عربی در حمایت از آرمان ملت فلسطین است.

رئیس‌جمهور الجزائر همچنین چندی پیش تأکید کرد که کشورش قضیه فلسطین را رها نخواهد کرد؛ چرا که این مسئله به استعمارزدایی مربوط می‌شود.

انتهای پیام
captcha