الجزائر: برای نابودی استعمار از آرمان فلسطین دفاع می‌کنیم
کد خبر: 4051965
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

الجزائر: برای نابودی استعمار از آرمان فلسطین دفاع می‌کنیم

رئیس جمهور الجزائر دفاع از آرمان فلسطین را از اصول این کشور و به منظور پایان دادن به استعمارگری در مکان مقدس مسلمانان اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزائر روز گذشته، سوم اردیبهشت در اظهاراتی رسانه‌ای گفت: نقش محوری الجزائر در مسائل متعدد منطقه از نو احیا شده است.

وی تأکید کرد: الجزائر از فلسطین و صحرای باختری نمی‌گذرد، زیرا این دو مسائلی هستند که با نابودی استعمار مرتبط می‌شوند.

 رئیس جمهور الجزائر گفت: آرمان فلسطین از اصول الجزائر از زمان هواری بومدین، رئیس جمهور اسبق این کشور است چرا که این مکان برای ما مسلمانان مقدس است.

عبدالمجید تبون پیش از این نیز گفته بود که موضع کشورش در خصوص مسئله فلسطین با گذشت زمان تغییر نمی‌کند.

رفتارهای خشونت‌بار رژیم صهیونیستی در ماه رمضان جاری علیه فلسطینیان بخصوص در قدس و کرانه باختری واکنش‌های گسترده در سطح منطقه و جهان داشته است.

تأکید الجزائر بر موضع خود در دفاع از آرمان فلسطین به دنبال این انجام شده است که مراکش از طریق نماینده دائم خود در سازمان ملل متحد مخالفت خود را در گروه‌های سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای غیرمتعهد با برگزاری نشست «کمیته قدس» به ریاست محمد ششم پادشاه این کشور به طور رسمی اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی الجزایر اعلام کرد که این امتناع پس از طرح پیشنهادی از سوی هیئت الجزایر مبنی بر دعوت از کمیته برای تشکیل جلسه‌ای بدون تأخیر به منظور بر عهده گرفتن مسئولیت‌های خود و رسیدگی به تخلفات شدید نیروهای اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها به‌ویژه در مسجد الاقصی صورت گرفته است.

این خبرگزاری افزود: مخالفت مراکش با برگزاری نشست کمیته قدس نشان می‌دهد که رباط همچنان کمیته قدس را گروگان محاسبات محدود خود نگه می‌دارد و همچنین به بررسی دستکاری و بی توجهی آن به آرمان فلسطین می پردازد.

 کمیته قدس که در سال 1975 توسط سازمان همکاری اسلامی تأسیس شد، در بیست سال گذشته تنها دو بار تشکیل جلسه داده است و آخرین جلسه آن به سال 2014 برمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha