امکان دسترسی آنلاین به کلاس‌های قرآن مسجدالحرام
کد خبر: 4090498
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

امکان دسترسی آنلاین به کلاس‌های قرآن مسجدالحرام

تولیت امور مسجدالحرام و مسجدالنبی از برپایی کلاس‌های حفظ قرآن و دروس اسلامی برای عموم مردم و امکان دسترسی آنلاین به این کلاس‌ها از طریق پلتفرم «منارة الحرمین» خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی از آغاز برپایی دوره‌های جدید از کلاس‌های حفظ قرآن و دروس اسلامی در مسجدالحرام خبر داد.

شیخ السدیس در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت: همه مسلمانان برپایی کلاس‌های آموزش قرآن را از اقدامات معنوی در دین مبین اسلام می‌دانند که به منظور تربیت دینی و روشنگری مسلمانان و ارتقای توانایی آنها در درک صحیح آموزه‌های دین انجام می‌شود.

تولیت امور مسجدالحرام همچنین مجوز تهیه فیلمبرداری، ضبط و پخش زنده این کلاس‌ها را صادر کرده تا علاقه‌مندانی که امکان مشارکت حضوری در کلاس‌ها را ندارند بدون رفتن به حرم در این کلاس‌ها شرکت کنند.

در این بیانیه آمده است که این دروس اکنون از طریق پلتفرم «منارة الحرمین» و فناوری‌های دیجیتال پخش می‌شود و بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان امکان تماشا و گوش‌دادن به این دروس را دارند و همچنین برای بسیاری از اساتید در سطح جهان نیز به منظور بهره‌مندی از اطلاعات دینی مفید است.

همچنین سازمان هدایت و ارشاد تولیت امور مسجدالحرام و مسجدالنبی هم در تدارک برگزاری مسابقه قرآن کریم در رشته‌های حفظ، تجوید، تفسیر و تلاوت برای اعضای این سازمان است.

بخش حفظ در رشته حفظ یک جزء تا 30 جزء و در رشته تفسیر، تفسیر پنج جزء آخر یا جزء 30 برگزار و تلاوت هم به طور تصادفی یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

مرحله گزینش شرکت‌کنندگان در این مسابقات از بین اعضای زن و مرد سازمان مدیریت کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی از بیست و هشتم ربیع‌الاول آغاز می‌شود و علاقه‌مندان تا بیستم اکتبر جایز به ثبت نام در مسابقه هستند.

انتهای پیام
captcha