بودجه مراکز فرهنگی و هنری یزد افزایش یافت
کد خبر: 4090694
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

بودجه مراکز فرهنگی و هنری یزد افزایش یافت

فرماندار یزد در دیدار تعدادی از کودکان و نوجوانان شهرستان یزد، از افزایش قابل توجه بودجه مراکز فرهنگی و هنری این شهرستان خبر داد.

دیدار کودکان و نوجوانان با فرماندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری، روز گذشته، 17 مهرماه به نمایندگی از کودکان شهرستان یزد با سیدمحمدرضا مدرسی، فرماندار یزد دیدار کردند.

سیده عالیه قوامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در این دیدار با تبریک هفته ملی کودک به کودکان و نوجوانان و مسئولانی که دغدغه کودکان دارند اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای بیان حقوق کودکان است.

وی ادامه داد: کودکان یک سوم جمعیت جهان را در بر می‌گیرند و دارای حقوقی هستند، آنها حق دارند نظر خود را بیان کنند و بزرگترها باید به صحبت‌ها و دغدغه‌های آنان توجه کرده و آنها را حمایت کنند.

قوامی با اشاره به شعار امسال هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» ابراز کرد: امیدواریم با خوشحال شدن و شاد کردن دل کودکان رنگ و بوی زندگی‌ها نیز بهتر شود.

سیدمحمدرضا مدرسی، فرماندار یزد نیز در این نشست با تبریک این ایام به کودکان و نوجوانان در پاسخ به خواسته‌های کودکان گفت: قبول داریم آنگونه که حق کودکان است عمل نکردیم و این به دلیل فاصله گرفتن بین نسل‌ها است.

وی ادامه داد: ما بزرگترها باید خود را به‌روز کنیم تا فهم بهتری از کودکان داشته باشیم و کودکان نیز باید خواسته‌های خود را مطالبه کنند تا به وضعیت مطلوب‌تری برسیم.

فرماندار یزد، ضمن یادآوری دوران شیرین کودکی، ‌پناه بردن به خاطرات آن دوران را راهی برای نجات از دغدغه‌های زندگی روزمره دانست و گفت: کودکان حق دارند بازی کنند و شاد باشند.

فرماندار یزد از افزایش قابل توجه بودجه در ارتباط با مراکز فرهنگی، هنری شهر یزد خبر داد و از کودکان حاضر در جلسه از بابت بیان و مطالبه منطقی مشکلات و دغدغه‌هایشان تشکر کرد و نقش کانون را در تقویت بینش و تفکر کودکان بسیار مؤثر برشمرد.

مدرسی در پاسخ به سؤال یکی از نوجوانان در زمینه شایعات اخیر و احتمال ادغام کانون با یکی دیگر از دستگاه‌ها بیان کرد: با شناختی که از کانون دارم و تأثیری که بر رشد فکری و پرورش خلاقیت داشته و تأثیر آن را دیده‌ام با این موضوع کاملاً مخالف هستم.

یادآور می‌شود در این دیدار که تعدادی از کودکان و نوجوانان حضور داشتند، به بیان دغدغه‌ها و مشکلات این قشر پرداختند.

انتهای پیام
captcha