برگزاری کنفرانس بین‌المللی شرق‌شناسی و امام حسین(ع) در کربلا
کد خبر: 4090716
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

برگزاری کنفرانس بین‌المللی شرق‌شناسی و امام حسین(ع) در کربلا

مؤسسه وارث الانبیاء وابسته به حرم مطهر حسینی از آغاز روند دریافت مقالات پژوهشی برای کنفرانس بین‌المللی «شرق‌شناسی و امام حسین(ع)» خبر داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، مریم الیاسری، مسئول رسانه‌های الکترونیک در مؤسسه وارث الانبیاء در گفت‌وگویی با سایت رسمی این بنیاد اعلام کرد: این مؤسسه و مسئولان کنفرانس بین‌المللی «شرق‌شناسی و امام حسین(ع)» از نویسندگان و پژوهشگران این حوزه دعوت می‌کند تا آثار خود را با توجه به محورهای تخصصی این کنفرانس در حوزه بررسی آثار شرق‌شناسان درباره نهضت حسینی برای بررسی از سوی هیئت‌ داوران ارسال کنند.

وی تصریح کرد: این همایش که فعالیت‌های آن با شعار «امام حسین(ع)؛ جهانی بودن و جاودانگی» جریان خواهد یافت به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی و در قالب 9 محور برگزار خواهد شد.

الیاسری افزود: محورهای اصلی این همایش شامل شخصیت امام حسین(ع) و اهل‌ بیت و یارانش در نگاه شرق‌شناسان، نظرات شرق‌شناسان در مورد نهضت حسینی، آثار و فعالیت‌های شرق‌شناسان درباره نهضت حسینی (نقد و تحلیل)، روش‌ها و منابع مورد استفاده شرق‌شناسان (نقد و تحلیل) و دیدگاه خاورشناسان درباره میراث مکتوب و همچنین دیدگاه شرق‌شناسان درباره شعائر حسینی (نقد و تحلیل)، شبهات خاورشناسان درباره نهضت حسینی (ارائه و نقد)، نگاه شرق‌شناسان به آثار تمدنی و یادمان‌های نهضت حسینی و مطالعات ادبی و هنری شرق‌شناسان درباره این نهضت است.

 به گفته این مسئول مؤسسه وارث الانبیاء شرایط متعددی را برای مشارکت آثار در نظر گرفته است که از مهم‌ترین این شرایط می‌توان به رعایت روش‌شناسی علمی مورد استفاده در نگارش تحقیق و پیوند پژوهش با موضوع کنفرانس و همچنین خلاقیت و نوآوری در هر پژوهش اشاره کرد. علاوه بر این تعداد کلمات هر اثر پژوهشی باید بین 3750 کلمه تا 10 هزار کلمه بوده و این آثار نباید پیش‌تر انتشار یافته باشند.

علاوه بر پژوهش‌های برتر اول تا سوم جوایزی به ارزش 2 هزار، 1500 و هزار دلار در نظر گرفته شده است. همچنین از برگزیدگان برای حضور در این کنفرانس در کربلای معلا نیز دعوت خواهد شد و هدایای نمادینی نیز برای تمام پژوهشگران در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت آثار پژوهشگران تا تاریخ 31 دسامبر 2022 (9 دی‌ماه 1402) خواهد بود. آثار برگزیده در کنفرانس حداکثر تا 15 مارس 2023 (24 اسفند 1402) معرفی شده و مؤسسه وارث‌الانبیاء حق انتشار این آثار را با رعایت امانت در متن اصلی در قالب کتاب یا مجله خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha