داوری رشته‌های دعاخوانی و اذان مسابقات سراسری قرآن آغاز شد
کد خبر: 4090757
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

داوری رشته‌های دعاخوانی و اذان مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

مرحله داوری و ارزیابی آثار ضبط شده شرکت‌کنندگان در رشته‌های دعاخوانی و اذان از سری رشته‌های بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن از امروز در دو بخش بانوان و آقایان در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا، داوری و ارزیابی آثار ضبط شده رشته‌های دعاخوانی و اذان در بخش آقایان و دعاخوانی در بخش بانوان که از سری رشته‌های بخش نغماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است از صبح امروز 18 مهرماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

در این مرحله از مسابقات، آثار ضبط شده 1234 شرکت‌کننده در مرحله استانی که اولین مرحله مسابقات در این رشته‌ها هست مورد داوری و ارزیابی قرار خواهد گرفت. در این مرحله 325 نفر در رشته دعاخوانی(بخش بانوان)، 419 نفر در رشته دعاخوانی و 490 نفر در رشته اذان(بخش آقایان) داوری می‌شود.

داوری این مرحله از مسابقات در روزهای 17 و 18 مهرماه در بخش بانوان و روزهای 18 تا 22 مهرماه در بخش آقایان صورت می‌گیرد.

داوری رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم که سومین رشته از مجموع رشته‌های بخش نغماتی است اواخر مهرماه انجام خواهد شد.

ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها همزمان با مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن از سوی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها از تاریخ 22 مرداد تا 31 شهریور با رعایت ضوابط فنی و اجرایی مورد تایید کارشناسان حوزه رسانه‌ای صورت گرفته است.

پس از پایان داوری این مرحله نفرات برتر به تفکیک هر استان مشخص شده و بر اساس ضوابط فنی و حد نصاب‌های لازم در نهایت راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن در بخش نغمات دینی اعلام می‌شود. مرحله نهایی این بخش از مسابقات اواخر آذرماه سال جاری به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

همچنین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اسامی داوران این مرحله از مسابقات را اعلام کرد که در بخش آقایان منصور آقامحمدی داور تجوید، سیدمحمد کرمانی داور وقف و ابتدا و اصول اجرا و مصطفی یادگاری داور صوت و لحن خواهد بود. ریاست هیئت داوران بخش آقایان بر عهده علی قاسم‌آبادی است.

در بخش بانوان نیز فاطمه شیرازی در بخش تجوید، مریم‌السادات صدر در بخش صوت و لحن و نجفی در بخش وقف و ابتدا و اصول اجرا در گروه داوری حضور دارند. ریاست هیئت داوران در بخش بانوان بر عهده سکینه جعفرزاده است.

انتهای پیام
captcha