کارگاه تخصصی عکاسی معماری در قم برگزار شد
کد خبر: 4090931
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

کارگاه تخصصی عکاسی معماری در قم برگزار شد

کارگاه تخصصی عکاسی معماری از جاذبه‌های گردشگری در خانه تاریخی یزدان پناه قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کارگاه تخصصی عکاسی معماری از جاذبه‌های گردشگری به‌همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و همکاری باشگاه عکاسان قم ، کمیته عکاسان خبری خانه مطبوعات قم و انجمن عکس بسیج هنرمندان قم در خانه تاریخی یزدان‌پناه برگزار شد.

صادق میری از عکاسان برجسته معماری ایران در این کارگاه یک‌روزه با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی از معماری، استفاده از تجهیزات مناسب را در ثبت عکس‌هایی ماندگار در این ژانر مهم ارزیابی کرد.

وی در ادامه به تشریح اهمیت خطوط، نور و کادربندی در عکاسی معماری پرداخت و برخی از تکنیک‌های مهم این ژانر را برای بهتر شدن آثار عکاسان این رشته تبیین کرد.

میری همچنین با اشاره به بخشی از تجربیات سال‌ها فعالیت خود در این ژانر، برخی از آثار خود از معماری در کشورهای مختلف جهان را به نمایش درآورد.

امیرحسامی نژاد، دبیر کمیته عکاسان خبری خانه مطبوعات نیز در حاشیه این کارگاه با اشاره به شاخه‌های مختلف عکاسی گفت: امروزه عکاسی به ژانرها یا شاخه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود که علاقه‌مندان به این هنر می‌توانند بر اساس توانمندی خود در این شاخه‌ها فعالیت کنند.

وی گفت: در همین راستا سعی کرده‌ایم در ماه‌های اخیر اساتید برجسته‌ای که در ژانرهای مختلف عکاسی مطرح هستند برای آموزش عکاسان جوان قم و پیشرفت عکاسی در استان دعوت کنیم.

حسامی‌نژاد با بیان اینکه امیدواریم عکاسان جوان قم بتوانند با توجه به علاقه و توانمندی، ژانر مورد نظر خود را انتخاب کنند، اظهار داشت: ما نیز تمام تلاش خود را برای به فعل درآوردن توانمندی‌های عکاسان قم به کار خواهیم بست تا بتوانیم در آینده عکاسان مطرحی را به جامعه عکاسی کشور معرفی کنیم.

مهدی مقیمی، معاون امور زائرین استانداری قم و علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و استاد مهدی توکلیان نیز از این کارگاه عکاسی بازدید و از دست‌اندرکاران برگزاری آن قدردانی کردند.

انتهای پیام
captcha