نخستین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در ارتش پایان یافت + عکس
کد خبر: 4091273
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

نخستین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در ارتش پایان یافت + عکس

آئین اختتامیه نخستین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه ویژه مربیان قرآن و علاقه‌مندان به فراگیری معارف اهل‌بیت(ع) مستقر در یگان‌های ارتش، روز گذشته، 19 مهرماه در استان قم برگزار شد.

نخستین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه نهاجا پایان یافتبه گزارش ایکنا، آیین اختتامیه نخستین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه ویژه مربیان قرآن و علاقه‌مندان به فراگیری معارف اهل‌بیت(ع) مستقر در یگان‌های ارتش، روز گذشته، 19 مهرماه با حضور سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش و جمعی از مسئولان و فرماندهان در استان قم برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه، برنامه‌ای غنی و مرتبط با مصباح(8) است که امسال در چندین اقدام فاخر در راستای انس کارکنان و خانواده‌ها اجرا شد.

میدانی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها در زمینه پیوند کارکنان و خانواده‌ها با عترت می‌توان به برگزاری جشنواره حدیث ویژه فرزندان نیز اشاره کرد.

وی ضمن تشکر از توجه ویژه رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در برگزاری دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه تصریح کرد: جذب خانواده‌ها به‌ویژه جوانان به نهج‌البلاغه یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان است تا علاوه بر گسترش فرهنگ معنویت بین آحاد جامعه، بتوانیم ارتشی همیشه بیدار و در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

در ادامه این آئین حجت‌الاسلام قاضی گفت: بی‌تردید نهج‌البلاغه، جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی باشد و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌دار شود. نهج‌البلاغه، مجموعه‌ گران‌سنگی است که به حق آن را «برادر قرآن» نامیده‌اند. در عظمت و شگفتی این اثر جاودانه همین بس که در توصیفش گفته‌اند «کَلامٌ فَوقَ کَلامِ المَخلوقِ وَ دونَ کَلامِ الخالِق؛ یعنی کلامی که بالاتر از کلام بشر و پایین‌تر از کلام خداوند است».

وی افزود: اگرچه بیش از هزار سال از عمر نهج‌البلاغه می‌گذرد، جای تأسف دارد که این گنجینه ارزشمند و میراث ماندگار، هنوز در میان شیعیان مهجور مانده و بسیاری از ما دوستداران اهل‌بیت(ع)، غیر از آشنایی با نام این کتاب، بهره دیگری از آن نبرده و خود را از دُرّ و مرجان‌های این اقیانوس بیکران محروم کرده‌ایم.

نخستین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه به مدت سه روز و با حضور بیش از 90 مربی قرآن با سرفصل‌هایی چون روش فهم نهج‌البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج‌البلاغه، روش برداشت و ارائه معارف نهج‌البلاغه، ضرورت موضوع‌شناسی نهج‌البلاغه، خانواده و تربیت در نهج‌البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج‌البلاغه و شبهه‌پژوهی (پاسخ به شبهات) نهج‌البلاغه و آشنایی اجمالی با سیره امام علی(ع) برگزار شد. 

مقرر شده است تا این مربیان آموزش دیده پس از بازگشت به یگان‌های محل خدمت، دوره‌های مرتبط با نهج‌البلاغه را در کنار سایر دوره‌های آموزشی برگزار کنند. 

انتهای پیام
captcha