قرآنی ماندن و عاملیت به قرآن سخت اما لذت‌بخش است
کد خبر: 4116698
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
امیرسرتیپ دوم خلبان مروی‌نام:

قرآنی ماندن و عاملیت به قرآن سخت اما لذت‌بخش است

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری طی مراسم استقبال از درفش قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های نیروی هوایی ارتش(به‌ مناسبت کسب رتبه نخست در رقابت‌های تیمی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش) گفت: کسب رتبه نخست سخت است اما قرآنی ماندن و عاملیت به قرآن سخت اما لذت‌بخش است.

امیرسرتیپ دوم خلبان محمدرضا مروی نام، فرمانده دانشگاه علوم و فنون هواییبه گزارش ایکنا، مراسم استقبال از درفش قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های نیروی هوایی ارتش(به‌ مناسبت کسب رتبه نخست در رقابت‌های تیمی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش) روز گذشته، دوم بهمن‌ماه در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با حضور امیرسرتیپ دوم خلبان محمدرضا مروی نام، فرمانده دانشگاه و سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و جمعی از اساتید ودانشجویان دانشگاه‌ هوایی برگزار شد.

امیرسرتیپ دوم خلبان مروی‌نام، فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: خدا را شاکریم در زمان و مکانی توفیق حیات داریم که بو و عطر قرآن‌خوانان، قرآن‌جویان و قرآن‌فهمان در این فضا و مکان هست و دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز از این عنایت مستثنی نبوده است.

وی ادامه داد: قرآن به عنوان یکی از دو ثقل گرانبها برای نجات است چنانکه در حدیث ثقلین پیامبر خوبی‌ها(ص) و رسول مهربانی‌ها(ص) آمده است؛ قرآن، حبل‌المتین، کشتی نجات و نجات‌دهنده انسان‌ها است به ویژه در این عصر و زمانه پر فتنه و پر از آشوب.

مروی‌نام اضافه کرد: تمسک به قرآن، برج و باروی امنیت‌ساز و انسان‌ساز و دانشگاه تمدن‌سازی است که خوشبختانه با همت شما دانشجویان و همه بزرگان تربیتی دانشگاه‌ها، این امر با کسب درفش مقام نخست قرآنی دانشگاه‌های ارتش به‌ نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در مسابقات قرآن نیروهای مسلح، دانشجویان دانشگاه‌ هوایی به خوبی بدرخشند و بتوانند در رقابت‌های تیمی، حائز رتبه نخست شوند، اظهار کرد: بنابراین با برنامه‌ریزی منظم و مشخص و فراهم کردن تمهیدات لازم برای رسیدن به این نقطه تلاش کنید تا این امر رقم بخورد، هرچند سخت‌تر و از این واجب‌تر، ماندن در فضای قرآنی است. کسب رتبه نخست سخت است اما قرآنی ماندن و عاملیت به قرآن سخت اما لذت‌بخش است.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری با اشاره به توصیه حضرت علی(ع) «الله الله في القرآن...»، ادامه داد: این هشداری بزرگ از سوی مولای متقیان به ما است و باید هوشیار باشیم که مبادا دیگران در عمل به قرآن بر ما پیشی‌ بگیرند و ما زمینه‌ای برای مهجوریت قرآن باشیم باید از توان خود برای مهجوریت‌زدایی از خانواده‌هایمان شروع کنیم و عاملیت به قرآن ما را به تمدن‌سازی می‌رساند. شعار دانشگاه، تمدن‌سازی است و دانشگاه تمدن‌ساز از سرچشمه‌ای بنام قرآن، بهره‌مند و سیراب خواهد شد.

سپس سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک کسب این مقام، گفت: درحال حاضر تعداد حافظان قرآن ارتش جمهوری اسلامی ايران از یک جزء تا حفظ کل از مرز ۳۴ هزار نفر عبور کرده و این عظمتی قابل تقدیر است. همچنین تعداد قاریان و آشنایان به مفاهیم در ارتش از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث نماز در کنار دو حوزه قرآن و عترت در ارتش و برگزاری ۱۲۰۰ وعده نماز جماعت در ارتش، بیان کرد: این عظمتی است که همه مدیون اسلام و در سده اخیر امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و مدافع امنیت هستیم.

میدانی در بخش دیگر از سخنانش خطاب به دانشجویان قرآنی دانشگاه هوایی با بيان اينکه شما با اقتدار در رقابت‌های تیمی رتبه نخست را کسب کردید اما حفظ کردن این مقام مستلزم برنامه‌ریزی برای ادوار بعدی مسابقات است، افزود: با برنامه‌ریزی منظم برای مسابقات قرآن نیروهای مسلح و دوره بعدی مسابقات قرآن دانشجویان و شناسایی استعدادهای قرآنی جدید از میان دانشجویان، آمادگی خود را حفظ کنید.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه در تمامی دانشگاه‌ها باید روخوانی و روان‌خوانی دانشجویان مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: ان‌شاءالله نهضت روخوانی قرآن در سال آینده با قوت و قدرت راه انداخته می‌شود و البته این نیازمند مربی قرآن مسلط به امر روخوانی و روانخوانی است.

میدانی بیان کرد: امیدوارم با بهره‌گیری از دانشجویان مسلط و تربیت مربیان متخصص (با درنظر گرفتن بحث‌های تشویق)، آن‌ها را با سایر دانشجویان همراه کنیم تا شاهد این نباشیم که دانشجویی در امر روخوانی قرآن ضعیف باشد.

حسن ختام این مراسم، تجلیل از حدود 20 نفر از دانشجویان حائز رتبه و مسئولان و دست‌‌اندرکاران این دوره از رقابت‌ها بود. 

انتهای پیام
captcha