همکاری بزرگترین تولیدی غذای حلال جهان با شرکت بلاک‌چین اسلامی
کد خبر: 4091314
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

همکاری بزرگترین تولیدی غذای حلال جهان با شرکت بلاک‌چین اسلامی

بزرگترین صادرکننده محصولات غذایی حلال با کمک یک شرکت اسلامی فعال در زمینه بلاک‌چین، قابلیت ردیابی محصولات خود را در سراسر جهان فعال خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از زاویه، شرکت Islamic Coin که در زمینه ارز دیجیتال و بلاک‌چین منطبق با شریعت در امارات فعالیت می‌کند با شرکت فامبراس برزیل، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات غذایی حلال در جهان، همکاری می‌کند.

این همکاری که در اجلاس Fintech Surge Summit، بخشی از GITEX Global 2022 در دبی اعلام شد و هدف از آن افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی غذاهای حلال در سراسر جهان است. فامبراس از بلاک‌چین اختصاصی این شرکت و شبکه حق (Haq network)، برای ثبت گواهی حلال خود و ردیابی سفر محصول غذایی از ذبح یا تولید تا قفسه سوپرمارکت استفاده خواهد کرد.

محمد الکاف الهاشمی، یکی از بنیانگذاران شرکت سکه اسلامی گفت: هنگامی که ما در مورد آوردن تولیدکنندگان یا صادرکنندگان مواد غذایی حلال به شبکه خود صحبت می‌کنیم، این امر دو جنبه دارد: گواهی برای غذا یعنی اطمینان از حلال بودن غذا و دنبال کردن مسیر تولید غذا از اولین مرحله ذبح تا بسته‌بندی، حمل و نقل و  تا زمانی که به مصرف‌کننده نهایی برسد.

با استفاده از موقعیت مکانی هوشمند GPS، کاربران می‌توانند کل مسیر محصولات را با اسکن یک کد QR دنبال کنند.

وی ادامه داد: بخش دوم، بخش پرداخت است. مردم برای کالاهایی که می‌خرند به سایت‌های فروش می‌روند و شرکت ما می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت مورد استفاده قرار گیرد که بسیار سریع، و قابل اعتماد است و هزینه تراکنش را برای هر دو طرف کاهش می‌دهد.

Islamic Coin اولین ارز دیجیتال منطبق با شریعت در جهان است، در حالی که شرکت شبکه حق  که مطابق با شریعت کار می‌کند، بر فعال کردن پروژه‌هایی که به نفع جامعه است نیز تمرکز دارد.

صنعت غذای حلال در برزیل

الهاشمی گفت: فناوری بلاک‌چین با قوانین شریعت بسیار سازگار، شفاف، قابل ردیابی و قابل اعتماد است و این تنها چیزی است که ما نیاز داریم تا مطمئن شویم که می‌توانیم کارها را به روش صحیح انجام دهیم.

سازمان فامبراس توسط حسین الزغبی مسلمان لبنانی تبار مهاجر به برزیل در سال 1979  تاسیس شد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک نهاد صدور گواهی حلال در آمریکای لاتین شروع به کار کرد و امروزه به بزرگترین صادرکننده محصولات غذایی حلال در جهان تبدیل شده است و بیش از 1500 کارمند دارد.

بر اساس گزارش Fonte's State of the World Islam Economy، ارزش بازار غذای حلال تا سال 2024 در سطح جهان به 1.38 تریلیون دلار خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha