حافظ مصری بدون سواد آکادمیک 20 کتاب قرآنی نوشت
کد خبر: 4091874
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱

حافظ مصری بدون سواد آکادمیک 20 کتاب قرآنی نوشت

شیخ عبده از شخصیت‌های قرآنی در کشور مصر است که با وجود داشتن تحصیلات ابتدایی موفق به تألیف 20 کتاب دینی و قرآنی و کتابت کامل مصحف شریف شده است.

شیخ عبده حافظ و کاتب قرآن اهل مصر

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، شیخ عبده که بیش از 80 سال سن دارد، قرآن کریم را در سنین پایین حفظ کرده و با علاقه وافر خود به مطالعه و مداومت در قرائت و تعمق در معانی قرآن توانسته است 20 کتاب متنوع در علوم قرآنی و دینی بنویسد.

او اهل روستای قاو در غرب شهر طما در شمال استان سوهاج مصر است. او فقط تا پایان مقطع ابتدایی تحصیل کرده و به دلیل شرایط اجتماعی آن زمان خانواده‌اش و دوری مسافت روستا از دبیرستانی که 30 کیلومتر تا منزلشان فاصله داشت موفق به ادامه تحصیل نشده است.

شیخ عبده پس از اینکه دوره ابتدایی را به پایان رساند شروع به حفظ قرآن کریم کرد و در همان سن پایین و با تلمذ نزد تعدادی از اساتید قرآنی روستای خود و روستاهای همجوار موفق به حفظ کامل قرآن شد.

شیخ عبده، مؤلف بیش از 20 کتاب دینی و قرآنی

شیخ عبده در دوره سربازی هم بسیار به مطالعه کتب دینی و قرائت قرآن کریم اهتمام می‌ورزید او می‌گوید ظرف کم‌تر از هفت سال 100 کتاب را به طور دقیق و برخی را چند بار مطالعه کرده است.

وی پس از پایان دوره سربازی هم به مطالعه ادامه می‌دهد به نحوی که نخستین کتاب خود را همان زمان در علم تجوید تألیف می‌کند و پس از آن ایده کتابت کل قرآن کریم در یک مصحف کامل و با دست خط خودش را پیاده کرد.

شیخ عبده می‌گوید: «از بچگی عاشق مطالعه بودم البته باید مطالعه و خود را تربیت می‌کردم چون امیدها و آرزوهایی داشتم. یادم می‌آید برای مرور حفظ قرآن نزد اساتید خود در یکی از روستاهای همجوار بیش از 10 کیلومتر را پیاده‌روی می‌کردم».

مصحف شریف به دست خط شیخ عبده

شیخ عبده ظرف 35 سال، 20 کتاب متنوع در علوم دینی و تجوید قرآن تألیف کرده است. علاوه بر این او تعداد زیادی از کتب مرجع دینی را در سه کتابخانه در منزل خود جمع‌آوری کرده است و همچنان هم به مطالعه مداومت می‌ورزد.

انتهای پیام
captcha