تداوم محافل قرآنی و کلاس‌های دینی در مساجد مصر
کد خبر: 4095284
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

تداوم محافل قرآنی و کلاس‌های دینی در مساجد مصر

محافل قرائت قرآن با حضور قاریان ارشد این کشور صبح امروز در مسجد النور قاهره برگزار شد. در همین حال وزارت اوقاف مصر از تشکیل کلاس‌های علوم دینی به عامه مردم با هدف گسترش اندیشه‌های میانه‌رو در مساجد خبر داد.

مساجد مصربه گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، وزارت اوقاف مصر صبح امروز شنبه، هفتم آبان مراسم تلاوت قاریان ارشد روایت حفص را در مسجد النور در منطقه «عباسیه» قاهره، پایتخت مصر را به عنوان بخشی از تلاش‌های وزارت اوقاف در راستای اهتمام به قرآن و اهالی آن برگزار کرد.

این جلسه به ریاست شیخ محمد حشاد معروف به نقیب القراء و استاد عموم محافل قرائت قرآن قاهره و با حضور قاریان ارشد شامل احمد نعینع، پزشک و قاری برجسته مصری، شیخ محمود الخشت، شیخ طه النعمانی، شیخ یاسر الشرقاوی، شیخ احمد ابوفیوض، شیخ احمد تمیم، شیخ محمد فتح الله بیبرس، شیخ یوسف حلاوه و شیخ فتحی عبدالمنعم خلیف برگزار شد.

وزارت اوقاف مصر همچنین اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در راستای حمایت از برنامه‌های حمایت اجتماعی، پاداش مالی قرائت قرآن قاریان در محافل قرآنی را به منظور تکریم اهل قرآن و  قاریان و حافظان قرآن افزایش داده است.

دوره تازه برگزاری محافل قرائت قرآن با حضور قاریان ارشد در مساجد قاهره با برپایی چند جلسه در مسجد امام حسین(ع) آغاز شده بود.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز خبر داده است که به زودی شورایی با نام شورای علما راه‌اندازی می‌کند که شامل شورای اهل حدیث، مجمع اهل فقه، مجمع اندیشمندان و نویسندگان، مجمع مورخین، شورای زبان‌شناسان و شوراهای دیگری است که تعدادی از آن‌ها به شکل خصوصی و پشت درهای بسته تشکیل می‌شود تا به بحث و بررسی موضوعات مختلف بپردازد و برخی  دیگر به روی دانشجویان علم و فرهنگ با ساماندهی از سوی شورای عالی امور اسلامی وزارت اوقاف مصر باز خواهد بود.

وزارت اوقاف مصر پیش‌تر نیز تأکید کرده بود که مساجد شاهد حضور نمازگزاران برای استفاده از دروسی است که برنامه آن به تازگی وضع و تدوین شده و بخشی از طرح گسترش تفکر روشنگرانه در بین شهروندان مصری است و شامل دروس علمی و دینی تبلیغاتی در مساجد استان‌های مصر است که پس از اقامه نماز مغرب برگزار می‌شود.

این وزارتخانه اعلام کرد که تعدادی از ائمه جماعات مساجد پس از رصد دیدگاه نمازگزاران نسبت به دروس مورد آموزش در مساجد تأکید کردند که طرح متنوع وزارت اوقاف که پاسخگوی همه اقشار جامعه است، آنها را به آموزه‌های مستند دینی مجهز می‌کند و امروز مساجد مصر تریبون‌های علمی حامل اندیشه‌های میانه‌ای و روشنگرانه است.

انتهای پیام
captcha