برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن بانوان در عراق
کد خبر: 4091919
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن بانوان در عراق

پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن ویژه بانوان به همت مؤسسه قرآن کریم بانوان نجف وابسته به آستان مقدس عباسی در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، پنجمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم ویژه بانوان در عراق به همت مؤسسه قرآن کریم بانوان نجف وابسته به آستان مقدس عباسی در حال برگزاری است. این مسابقات روز گذشته، 22 مهر آغاز شد.

 منار الجبوری، مسئول این مؤسسه گفت: در این مسابقات علاوه بر حضور چهره‌های قرآنی از استان‌های مختلف، بانوان حافظ قرآن نیز حضور دارند.

وی افزود: این مسابقات با تلاوت قرآن آغاز شد و پس از آن اعضای هیئت‌ داوران بیانیه مختصری در خصوص سازوکار مسابقات و آیین‌نامه داوری ارائه و در ادامه حافظان شرکت‌کننده در رشته حفظ کل قرآن با یکدیگر رقابت کردند. 

به گفته الجبوری این مسابقات ویژه نخبگان ممتاز قرآنی است که در آخرین دوره مسابقات مقدماتی الفرقان برگزیده شده‌اند. این دوره از مسابقات دو روز ادامه خواهد داشت و اسامی برگزیدگان در مراسم اختتامیه‌ای که از سوی مؤسسه قرآن بانوان نجف برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

آستان مقدس عباسی و مؤسسات تابع آن در چند سال اخیر فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند؛ در این میان فعالیت‌های قرآنی ویژه بانوان جایگاه برجسته‌ای دارد، مؤسسه قرآن بانوان نجف به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤسسات ویژه فعالیت‌های قرآنی بانوان با برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن و همچنین برگزاری مسابقات مختلف گام‌های مهمی را در ترویج معارف قرآنی در میان بانوان عراق برداشته است، علاوه بر این اختصاص امکانات مختلفی از جمله سرویس رفت‌وآمد و همچنین دوره‌های آنلاین آموزش مهارت‌های مختلف قرآنی از دیگر اقدامات مهم این مؤسسه در این زمینه بوده است.

انتهای پیام
captcha