کمپین مسلمانان و مسیحیان میشیگان برای ممنوعیت کتب درسی منافی اخلاق
کد خبر: 4092388
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

کمپین مسلمانان و مسیحیان میشیگان برای ممنوعیت کتب درسی منافی اخلاق

جمعی از والدین کودکان مسلمان و مسیحی در ایالت میشیگان آمریکا خواهان حذف کتاب‌های حاوی مطالب غیراخلاقی از مدارس این ایالت شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، جلسه اخیر هیئت مدیره مدرسه‌ای در شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا که در آن حدود 1000 نفر  گرد هم آمدند تا مقامات منطقه را برای حذف کتاب‌هایی با مضامین همجنس‌گرایی تحت فشار قرار دهند، از بسیاری جهات شبیه به صدها جلسه اخیر درباره ممنوعیت این‌گونه کتابها در سراسر ایالات متحده بود.

والدین دانش آموزان می‌گویند هدف از قرار دادن این کتاب‌ها در مدارس، ترویج سبک زندگی همجنس‌گرایان است.

یکی از والدین خشمگین به هیئت مدیره مدرسه دولتی دیربورن گفت: ارزش‌های آمریکایی مغایر با هرزه‌نگاری کودکان است. اما مخالفان، تنها مسیحیان محافظه‌کار سفیدپوست نیستند؛ بلکه بیشتر آنها مسلمانان عرب‌تبار آمریکایی هستند.

در دیربورن، شهری که 47 درصد از جمعیت آن عرب ـ آمریکایی و در رأی‌گیری‌ها اکثرا طرفدار دموکرات‌ها هستند، برخی مسلمانان به نیروهای راست مسیحی پیوسته‌اند تا این کتاب‌ها را در مدارس دولتی شهر ممنوع کنند.

اگرچه جناح راست در آمریکا اغلب مسلمانان و اسلام را مورد تحقیر قرار داده است، اما این اتحاد نشان می‌دهد که چگونه برخی از عرب آمریکایی‌های عمیقاً محافظه‌کار مایلند اختلافات را کنار بگذارند و در جنگ‌های فرهنگی در کنار هم باشند. تعدادی از والدینی که با گاردین صحبت کردند اصرار داشتند که این تلاش هیچ ربطی به سیاست ندارد.

حسن عنون، یکی از والدین مدارس دیربورن، گفت: این موضوع ربطی به ترامپ ندارد. وی افزود: ما نمی‌خواهیم فرزندانمان در معرض این موضوعات قرار گیرند. این کتاب‌ها باید توقیف شوند.

کمپین‌های ممنوعیت کتابها در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. گزارش اخیر انجمن کتابخانه‌های آمریکا (ALA) حدود 1650 مورد اعتراض برای کتاب‌هایی را که از ابتدای سال جاری تا سپتامبر تهیه شده‌اند، مستند کرده است. این اعتراضات معمولاً کتاب‌هایی در مورد تبعیض نژادی و مسائل غیراخلاقی را هدف قرار می‌دهند.

محمد موسی، دانش‌آموز سابق مدارس دیربورن، به هیئت مدیره مدرسه گفت: به حرف اکثریت گوش دهید و این کتاب‌ها را در قفسه کتابخانه مدارس نگذارید.

اما تنش بر سر حامیان همجنس‌گرایی در جامعه مسلمان دیترویت امر جدیدی نیست. شهر همترامک در نزدیکی دیترویت جمعیت بزرگی از یمنی و بنگلادشی‌تباران را در خود جای داده و دارای اولین شورای شهر با اکثریت مسلمان در این کشور است. مقامات این شهر اخیرا با برگزاری راهپیمایی یک گروه همجنس‌گرا در خیابان‌های این شهر مخالفت کردند. 

انتهای پیام
captcha