انصراف استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل
کد خبر: 4092540
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

انصراف استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

براساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی، استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی منصرف شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم عقب‌نشینی کرده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین ضمن اعلام این خبر افزودند: سایت وزارت امور خارجه استرالیا، اظهارات نخست‌وزیر سابق این کشور درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را از پورتال خود حذف کرده است.

این خبر در حالی است که استرالیا پیشتر اعلام کرده بود که قدس را به جای تل‌آویو به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر سابق استرالیا اواسط دسامبر سال ۲۰۱۸ در سخنانی اعلام کرد که درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال احتمالی سفارت استرالیا به این شهر فکر می‌کند. موریسون در عین حال گفته بود که انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس منوط به نتیجه روند توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینیان خواهد بود.

گفتنی است که نمایندگان اپوزیسیون استرالیا در واکنش به این تصمیم موریسون بر این باور بودند که او با این اقدام در پی جلب حمایت بیشتر آمریکا به عنوان متحد اصلی این کشور و نیز جلب آرای شهروندان یهودی کشورش در انتخابات بعدی است.

اسکات موریسون از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به عنوان سی‌امین نخست وزیر استرالیا فعالیت کرد و سپس جای خود را به آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر کنونی این کشور داد.

انتهای پیام
captcha