از بیانیه حماس در سالگرد مبادله اسرا تا طرح جدید شهرک‌سازی در قدس
کد خبر: 4092724
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
تحولات فلسطین/

از بیانیه حماس در سالگرد مبادله اسرا تا طرح جدید شهرک‌سازی در قدس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سالگرد مبادله تاریخی اسرای فلسطینی با رژیم صهیونیستی ضمن تأکید بر اولویت داشتن آزادی تمام اسرای دربند رژیم صهیونیستی بر ضرورت انجام یک معامله شرافتمندانه برای مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، این جنبش با تأکید بر اینکه آزادی همه اسرای دلیر و سرافراز فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی هستند ، یک مسئولیت همه‌جانبه ملی است که در رأس اولویت‌های ما بوده و خواهد بود، بار دیگر اعلام کرد: تا زمانی که یک معامله شرافتمندانه برای مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی صورت نگیرد، هیچ اقدامی برای آزادی اسرایی که در اختیار دارد، نخواهد کرد.  

این جنبش در یازدهمین سالگرد مبادله تاریخی اسرا با رژیم صهیونیستی که به «وفاء الاحرار» مشهور است، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تداوم جنایت‌های مستمر این رژیم در حق زندانیان فلسطینی هشدار داد و از همه نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی خواست تا این جنایت‌ها را افشا کنند.  

در این بیانیه تأکید شده است: اقدامات اشغالگران از قبیل بازداشت اداری، حبس انفرادی، شکنجه‌های روحی و جسمی و محروم کردن زندانیان از ابتدایی‌ترین حقوق خود موفق به درهم شکستن پایداری استواری زندانیان و در نتیجه دست کشیدن آنها از مطالبه آزادی و حقوق مشروع خود نخواهد شد.

حماس از ملت فلسطین و همچنین تمام آزادگان جهان خواست تا به همبستگی خود با آرمان اسرای فلسطینی دربند  رژیم صهیونیستی ادامه داده و  تا زمان تحقق آزادی این اسیران از آنها حمایت کنند.  

قدردانی حماس از تصمیم استرالیا

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داده است که جنبش حماس امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم دولت استرالیا در خصوص تجدیدنظر در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم و آن را گامی در جهت صحیح و در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان می‌دانیم.

از بیانیه حماس در سالگرد مبادله تاریخی اسرا با رژیم صهیونیستی تا طرح جدید شهرک سازی در قدس اشغالی

حماس از دیگر کشورها نیز خواسته است مانند استرالیا راه خطای خود در به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر را تصحیح کنند و این رژیم را بیش‌ از پیش در انزوا قرار داده و جنایات آن علیه ملت فلسطین را آشکار کنند.  

اجرای طرح بزرگ شهرک‌سازی در شمال قدس

کمیته طراحی شهری و ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی از تصویب یک طرح شهرک‌سازی بزرگ در شمال شرق قدس اشغالی خبر داد.

به موجب این طرح قرار است صدها واحد مسکونی جدید و ساختمان‌های عمومی و تجاری برای صهیونیست‌ها احداث شود.

رژیم صهیونیستی همچنین به دنبال ایجاد تغییراتی اساسی در زیرساخت‌های مناطق شمالی قدس و مرتبط‌ساختن آن با طرح قدس بزرگ (خط حمل‌ونقل عمومی) در اراضی روستاهای شعفاط، بیت حنینا، بیت صفافا، الولجه، عین کارم، شهرک گیلو، کریات مناحیم، یعقوب نبی، رموت، رمات شلومو و بسگات زئیو است.

از بیانیه حماس در سالگرد مبادله تاریخی اسرا با رژیم صهیونیستی تا طرح جدید شهرک سازی در قدس اشغالی

کمیته نقشه‌کشی و ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی در ابتدای اجرای این طرح قصد ساخت 238 واحد مسکونی در دو برج مسکونی 30 طبقه در شهرک‌های کریات مناحیم و نیوی یعقوب را دارد و قرار است در این برج‌های مسکونی واحدهای تجاری و رستوران هایی هم احداث شود.

همچنین قرار است 60 واحد مسکونی دیگر نیز در نزدیکی خط راه‌آهن قدس اشغالی که سال 2023 آغاز به کار می‌کند، احداث شود.

هدف از اجرای این طرح بزرگ، به حاشیه راندن هرچه بیشتر فلسطینیان در شهر قدس و جداسازی روستاها و محله‌های فلسطینی نشین در قدس شرقی از کرانه باختری و محصور کردن آن‌ها در میان شهرک‌های صهیونیستی است تا در آینده هیچ امکانی برای توسعه آن‌ وجود نداشته باشد.

 

انتهای پیام
captcha