هنر مقاومت مختص به یک جغرافیا و آیین خاص نیست
کد خبر: 4092661
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

هنر مقاومت مختص به یک جغرافیا و آیین خاص نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هنر مقاومت، هنر انسانی است و مختص به یک جغرافیا و دین خاص نیست، گفت: هرجایی که جریان حق مقابل باطل ایستادگی کند تعبیر مقاومت به‌کار برده می‌شود.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 26 مهرماه در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» به میزبانی این استان اظهار کرد: یکی از جشنواره‌های اصیل، باکیفیت و معتبر حوزه تئاتر که در طول دوره‌های گذشته و با عناوین مختلف برگزار شده، توانسته است جریانی را در سطح ملی و بین‌المللی ایجاد کند و در این حوزه موفق بوده است.

وی میزبانی بخش خیابانی این جشنواره را یادآور شد و گفت: امیدواریم با همت دبیرخانه جشنواره و انجمن هنرهای نمایشی استان یزد به بهترین نحو برگزار شود و برکات آن به مردم این استان و فضای هنری برسد و با استفاده از فضای آموزشی شاهد رشد و ارتقای حوزه تئاتر در این سه روز باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هنر مقاومت، هنر انسانی است و مختص به یک جغرافیای خاص و دین، آیین و مذهبی خاص نیست و به یک گروه و جناح خاصی تعلق ندارد و لذا هر جایی که جریان حقی مقابل باطل ایستادگی کند تعبیر مقاومت به کار برده می‌شود و فرقی نمی‌کند این هنر در ایران باشد و یا هر نقطه از کره زمین و یا هر موضوعی داشته باشد، این عنوان مقاومت به آن تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: شاید بعضاً این ذهنیت را داشته باشیم که وقتی نام مقاومت برده می‌شود صرفاً در حوزه دفاع مقدس یا جنگ محدود شویم اما این در حالی است که در همه کشورها یک فضای مقاومتی وحود دارد و در همه جای دنیا، هنر مقاومت ریشه دارد و بهترین آثار سینمایی و ادبی دنیا کارهایی بوده که حول محور مقاومت رقم خورده است.

عابدی گفت: در همه جای این کره زمین هنر مقاومت ریشه دارد و در کشور ما نیز که انواع و اقسام نبردها و جنگ‌های را تجربه کردیم، مردم ایران مقاومت نشان دادند و توانستند خود را ثابت کنند که با این توطئه‌ها و جنگ‌ها خلل‌پذیر نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این هنر هنرمندان ما است که این مقاومت و دلیری مردم ایران را به نمایش گذاشته و نه تنها برای مردم کشورمان بلکه برای مردم دنیا نشان دهند و این وظیفه و رسالتی است که بر عهده هنرمندان گذاشته شده و خوشبختانه در این سال‌ها آثار بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف هنر مقاومت شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه تئاتر مقاومت نیز با همت و اقداماتی که در طول این 18 دوره انجام شده، توانستیم تولیدات خوبی را شاهد باشیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha