واگذاری زمین‌هایی با کاربری فرهنگی به مؤسسات قرآنی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 4092747
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

واگذاری زمین‌هایی با کاربری فرهنگی به مؤسسات قرآنی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کهگیلویه و بویراحمد از تصویب واگذاری زمین‌های با کاربری فرهنگی به مؤسسات قرآنی در سراسر این استان خبر داد.

سیدخدادوست موسوی‌ساداتسیدخدادوست موسوی‌سادات، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های این اتحادیه در شش ماه نخست سال گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این ایام پیگیری رفع مشکل مکان مؤسسات با برگزاری جلسه با مدیرکل راه و شهرسازی و تصویب واگذاری زمین‌های با کاربری فرهنگی به مؤسسات قرآنی در سراسر استان بود.

وی ادامه داد: همچنین نشستی با مدیرکل برنامه و بودجه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین نشستی با مسئولان فرهنگی فراجا استان داشتیم، هنوز مصوباتی تصویب نشده اما قرار است در نشست آینده تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با آموزش‌ خانواده نظامیان و استفاده از قرآنیان در حوزه نظام منعقد شود. و نیز به منظور معرفی چهره‌های قرآنی از صدا و سیمای مرکز استان نیز رایزنی‌هایی را انجام دادیم.

موسوی‌سادات عنوان کرد: برگزاری نشست با مدیران فرهنگی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، پیگیری بیمه مربیان و معلمان قرآن و حضور در جلسات اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی در شهرهای تهران‌، مشهد، شیراز و ... از جمله فعالیت‌ها و اقدامات شش ماهه نخست سال از سوی این اتحادیه بوده است. در رابطه با بیمه اجتماعی مربیان قرآن آماری نداریم از این رو که مستقیماً خودشان در سامانه ثبت‌نام کردند.

وی در رابطه با همکاری اتحادیه در برنامه‌های فرهنگی استان طی سال به ویژه در ایام ماه رمضان اظهار کرد: سیاست اتحادیه همواره واگذاری برنامه‌ها به مؤسسات بوده و هست و سعی می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی را به مؤسسات اختصاص دهیم و برنامه‌هایی در مؤسسات فعالمان در این ایام اجرا شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که طی این شش ماه از کدام مؤسسه قرآنی استان بازدید داشتید؟ چه موانعی از مؤسسه را حل کردید و اگر بازدید نداشتید علت چه بوده است؟ بیان کرد: بازدید تک به تک به صورت حضوری نداشتیم ولی ارتباط تلفنی و بررسی مشکلاتشان را از این طریق داشتیم. بازدید میدانی به این علت نداشتیم که منابعی برای کمک به مؤسسات در اختیار نداریم، باید حداقل در بازدید بتوانیم یک کمک جزئی داشته باشیم، ولی منابع مالی‌مان هنوز به آن شکل نشده که بتوانیم از مؤسسات حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha