مسلمانان باید با اتحادشان راه نفوذ دشمن را ببندند
کد خبر: 4092784
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

مسلمانان باید با اتحادشان راه نفوذ دشمن را ببندند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا از بروز تفرقه در بین مسلمانان جلوگیری شود، گفت: راه حل خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، تقویت وحدت و اتحاد در جهان اسلام است.

آیت الله محامیبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، 26 مهرماه در مراسم سیزدهمین یادواره شهدای وحدت سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده و سایر شهدای شیعه و سنی پیشین با بیان اینکه ایجاد تفرقه، مهم‌ترین سیاست استکبار جهانی در کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: وحدت یک امر مهم، زیربنایی و راهبردی نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورهای اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وحدت و همبستگی باید تمام جهان اسلام را فرا گیرد تا دشمنان و استکبار جهانی جرأت تعرض به کشورهای اسلامی را نداشته باشند.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه وحدت و تقویت اتحاد و همبستگی در جهان اسلام شرایطی دارد که همه ما باید به آن‌ها عمل کنیم تا راه نفوذ دشمنان برای ایجاد تفرقه بسته شود، افزود: اگر این وحدت و همبستگی بین کشورهای اسلامی برقرار باشد، تمام کشورهای جهان اسلام از آن منفعت می‌برند ولی وجود تفرقه بین دولت‌های اسلامی باعث متضرر شدن تمام مسلمانان خواهد شد.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: قرآن کریم به هر آنچه که عامل وحدت در جهان اسلام باشد، امر فرموده و هر چه که مانع از وحدت و ایجاد تفرقه می‌شود را نهی کرده است.

وی ادامه داد: هر زمان در جهان اسلام وحدت و همبستگی وجود داشت، کشورهای اسلامی توانستند به پیشرفت برسند و هر موقع که تفرقه بین دولت‌های اسلامی ایجاد شد، متأسفانه این کشورها، توسعه و پیشرفت خودشان را از دست دادند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر ما ملسمانان می‌خواهیم در جهان، سرافراز و سربلند باشیم باید در بین کشورهای اسلامی وحدت، اتحاد، همبستگی و برادری وجود داشته باشد، تصریح کرد: اسلام، پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) و اولیای خداوند متعال باید محور وحدت در بین کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha