فردا؛ آغاز شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی
کد خبر: 4092800
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

فردا؛ آغاز شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی

شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن کریم از فردا چهارشنبه در مالزی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایکنا، براساس برنامه اعلام شده، فعالیت این مسابقه بین‌المللی از ساعت ۲۰ چهارشنبه در سالن کنفرانس‌های کوالالامپور آغاز می‌شود و به مدت یک هفته تا دوم آبان ۱۴۰۱ مطابق با ۲۴ اکتبر ادامه دارد.

قاریان شرکت کننده در این مسابقه از الجزائر، اردن، انگلیس، کانادا و افغانستان و بلژیک هستند. از جمهوری اسلامی ایران نیز «مسعود نوری» به دور پایانی مسابقه بین‌المللی مالزی راه یافته است و در رشته قرائت به عنوان نماینده ایران در این مسابقه شرکت می‌کند.

مسابقه در این دوره تنها در رشته قرائت برگزار خواهد شد و در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌گیرد. این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو سال متوقف شده بود.

باید سن شرکت‌کنندگان در این مسابقه ۱۳ سال یا بیشتر باشد. اولویت حضور در این مسابقه برای شرکت‌کنندگانی است که در مسابقات داخلی قرآن در کشورشان رتبه‌های برتر را داشته‌اند.

این مسابقه بین‌المللی قرآن در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی آن به صورت مجازی برگزار شد و مرحله نهایی آن به صورت حضوری برگزار می‌شود.

این مسابقه به عنوان قدیمی‌ترین مسابقه بین‌المللی قرآن در جهان اسلام به شمار می‌آید و از مسابقات مهمی است که ده‌ها قاری برتر از سراسر جهان در آن حضور دارند. مؤسسه توسعه اسلامی در مالزی نظارت این مسابقه را برعهده دارد.

براساس جدول اعلام شده، قرار است که اسماعیل صبری یعقوب، نخست وزیر مالزی در مراسم افتتاحیه و پادشاه این کشور در مراسم اختتامیه حضور یابد.

انتهای پیام
captcha