نگرانی فزاینده صهیونیست‌ها از افزایش محبوبیت مردمی مقاومت
کد خبر: 4092862
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
تحلیلگران مسائل فلسطین مطرح کردند؛

نگرانی فزاینده صهیونیست‌ها از افزایش محبوبیت مردمی مقاومت

تحلیلگران مسائل فلسطین معتقدند محبوبیت کم‌سابقه گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، باعث نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است. از سوی دیگر حکومت خودگردان نیز از این امر ناخشنود بوده و در تلاش است با دستگیری فعالان مقاومت، مانع از گسترش نفوذ آنها در میان توده مردم شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست مانیتور، عزام ابوالعداس از کارشناسان امور اسرائیل گفت: محبوبیت مردمی مقاومت در کرانه باختری باعث شده است که رسانه‌های اسرائیلی از تبلیغات علیه مقاومت فلسطین به سمت تبلیغ علیه کل مردم فلسطین حرکت کنند. 

وی افزود: مقامات اشغالگر اسرائیل می‌دانند که محاصره شهرها و روستاهای فلسطینی هرگز نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و کرانه باختری در آستانه یک انتفاضه فراگیر قرار دارد که با همه قیام‌های قبلی متفاوت است.

ابوالعداس تصریح کرد: شورای شهرک‌های یهودی‌نشین اسرائیل (شورای یشوه) درباره اینکه کدام عملیات نظامی در کرانه باختری انجام شده و این عملیات به چه شکل باشد، تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمام شهرک‌های اسرائیلی و شهرک‌نشینانی که در آنها زندگی می‌کنند طبق قوانین بین‌المللی به صورت غیرقانونی در آنجا هستند.

فدیه البرغوتی، تحلیلگر سیاسی هم در این باره گفت: همبستگی فزاینده بین مقاومت و مردم فلسطین در کرانه باختری اشغالی بسیار واضح است. فلسطینی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که باید رهبری مبارزه با اشغالگری و تجاوزات اسرائیل را خود بر عهده بگیرند و صرفاً منتظر تشکیلات خودگردان فلسطین نباشند که کاری از پیش نمی‌برد.

البرغوتی تصریح کرد که گردان‌ جنین و گروه‌های مسلح «عرین الاسود» در نابلس بدون حمایت مردمی فعال نمی‌مانند. در شبکه‌های اجتماعی فلسطینی، کمپین‌‌هایی در حمایت از مبارزان مقاومت راه اندازی و از مردم خواسته شده از آنها حمایت کنند.

سال گذشته روزنامه عبری زبان «معاریو» با منتشرکردن یک گزارش فاش کرد تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از جنگ اخیر غزه، با بازداشت‌کردن جوانان کرانه باختری به دنبال کاهش محبوبیت گروه‌های مقاومت به خصوص حماس در این منطقه است.

این روزنامه صهیونیستی در این گزارش اضافه کرد: این بازداشت‌ها پس از پایان جنگ غزه  انجام شد که تأکیدی بود بر اینکه تشکیلات خودگردان از محبوبیت گروه‌های مقاومت ترسیده است و در پی کاهش آن است.

معاریو تأکید کرد این بازداشت‌ها شدیدترین بازداشت‌ها در دوره اخیر است و فقط اعضای حماس و جهاد اسلامی از دستگیرشدگان نیستند، حتی جوانانی که شلیک موشک از غزه به اراضی اشغالی را جشن گرفتند نیز به دست تشکیلات خودگردان بازداشت شدند.

کارشناسان امور اسرائیل هم می‌گویند تشکیلات خودگردان در برابر حملات و تجاوزات شهرک‌نشینان به زمین‌های فلسطینی در تنگنایی واقعی قرار گرفته؛ زیرا این تشکیلات در برابر این حملات ناتوان است.

این کارشناسان تأکید می‌کنند که تشکیلات خودگردان باید از همه قید و بندهایی که طبق توافق اسلو دست و پای فلسطینیان را بسته است، رها شود تا آنان مشت واحدی در مواجهه با رژیم اشغالگر باشند.

انتهای پیام
captcha